Mer vandring - på led och på stan...

Onsdag blev en delad dag. Oskar, Lisa och Ulf ville vandra från Levanto ner till Monterosso och jag och Emilia ville på staaaaaaaaaaaaaaaaaaan... Nej, inte bara. Vi ville ligga lite på stranden också. Jag var trött och behövde en slapp dag. Det verkar jag behöva hela tiden... Haha!

Hur som helst blev shoppingen väldigt lyckosam och jag kom över ett par kanonsköna skor med sulor som stärker hålfoten och geldämpning i hälen. Mitt onda i fötterna har gått över som ett trollslag! Fantastiskt! 


Sedan tog jag tåget tillsammans med Abbe och Emilia upp till Monterosso.


En stekare på strandpromenaden!


Och fler nere på den ljuvliga stranden!


Lika fint överallt och det var så skönt att bara ligga och läsa. Plötsligt hörde jag: "Famiiiiiljen!" Haha! Och det känner jag igen:


Vandrarna hade kommit fram! 


Vissa siktade mot stjärnorna och nådde ända fram! Vandringen var längre än den vi gick tidigare men inte lika upp och ned. Den slutade dock med 300 meter brant stigning neråt och det är nästan lika jobbigt. 


Jag tyckte att det var lagom att köra ner fötterna i sanden...


Emilia och Ulf testade vattentempen. Max 16...


Och jag gick en sväng längst stranden och bara tittade, njöt, letade stenar och fotade vatten. Helt värdelösa bilder men otroligt skön avkoppling!


Ett litet skvitter fick jag med... Det blåste inte mycket.


Monterosso såg nästan ut som en engelsk badort på något sätt.


Det här skulle ha kunnat vara ett av hotellen?


De här små rutorna i berget kan inte ha varit mer än enkelrum...

Härlig dag som avslutades på samma sätt som dagen innan. På det perfekta köttstället där vi testade deras burgare. Husets var en variant med tryffel som var kanongod!


Fintjejerna...


Och finfamiljen! Jag får aldrig nog. Men vad har hänt med din näsa Oskar?


Inte har du väl bränt dig?


Nej, då... Jag bara sitter så här... Haha! Ja, att vara ute och vandra i full sol ger effekt!


Mamman och pappan fick också vara med!


Och även den högst personliga lampan i den ganska rustika inredningen. Kul! Och burgarna höll hög klass där brödet var hembakt och helt ljuvligt gott. Sedan rullade vi hem och förberedde lite för gårdagens avfärd. 


Igår visade sig La Spezia från sin allra bästa sida! Efter att ha packat ihop allt så gick vi en runda på stan där vi mest ögonshoppade. Det fanns ett Zara även här och det är en träffpunkt vi alla gillar. Jag stod där utanför och voilá:


Så dök det upp ett par snyggingar!


Vandrade hemåt via hamnen och här är turistbåten som kör till byarna.


Hej då hamnen och iväg till stationen för tågresa tillbaka till Nice!


Oskar tyckte att skinnet stramade men att det kändes bättre om han inte skrattade...


Fast han kan ju inte hålla sig...


Glada miner när vi kom iväg med ett snabbare tåg med färre byten! Skönt!


Och Oskar fick jättestora glasögon... Jag är bara så glad!

Efter några timmars resande längst kusten där utsikten inte gick att dokumentera p g a de skitiga fönstren så kom vi fram igår kväll, checkade in på hotellet och bara rasade i säng (jag). Ungdomarna gick ut och köpte lite mat men jag var rätt trött. Hade ju bokat hotellet och kollat att de hade hiss. På förra stället bar vi väskorna 4 trappor och jag packar ju alltid för mycket... Får ju skylla mig själv...

Nå, hur var det med hissen nu?


ca 1,20 x 60... Haha! Vi packade in väskorna och gick själva. Den minsta jag har sett!

Idag har vi mest gått på stan. Sista dygnet i Nice skulle ju vara shopping och det blev det!


Maken var värst! Näääääääeeeee... det där var ju inte riktigt sant... Vi var flera som lyckades bra!


Och vilken härlig känsla det är att komma ner till Place Massena och stöta på den här fina kvartetten! Jag blir alldeles varm i hjärtat över att ha fått rå om dem en hel vecka!


Och alla är precis lika glada och välshoppade! Haha! Den här bilden är inte alls arrangerad... 


Gemensam lunch med de finaste som finns!


Därefter tog jag och maken en paus och gick ner till Promenades des Anglais och faktiskt ända ner till stranden.


Skönt i solen och ett perfekt sätt att stanna världen och njuta en stund!


Tur att vi inte tog med något att äta. Duvorna är pigga på det här stället...


Hej då beachen! Vi började promenera tillbaka och hade ju kvar vattenkonsterna på Place Massena.


På ena sidan av torget sprutar det ånga och det ser ut ungefär som om man brassar på med rökmaskinen hela tiden. Effektfullt och kul!


Jag skulle ta en selfie med shoppingpåsarna och det missade inte maken...


På andra sida torget sprutar det vatten. Fint! Ja, vi satt på en bänk och bara softade en stund.

Lite mer shopping och kaffe med "pain au rasain"... De här wienerbrödsbullarna med vaniljkräm och russin är ju magiska!

Nu har vi landat en stund, packat lite och ska ut och äta med kärlekarna en sista gång. Imorrn bitti börjar hemfärden och det har varit en helt fantastisk vecka!