Ledig lördag!

Så härligt att vakna 06.30 - och inse att man får somna om... Haha! Låg inte jättelänge men gjorde en mjukstart innan jag drog igång garberobsstädning. Jag hittar på så mycket kul...

Nej, det var resväskan som valde åt mig idag. Den var inte uppackad (märkligt!) och jag kände att det var lika bra att städa upp innan jag lade in nya kläder och allt som jag hunnit tvätta. Nu är jag på G och får jag fortsätta någon dag till så blir det nog riktigt bra. Tyckte att jag shoppade mycket men det var nog inte värst ändå...

Igår var jag så sjukt trött. Jag och syrran avslutade också dagen med ett möte tillsammans med föräldrar, biståndsbedömare och sköterska för att resonera om vilken hjälp som behövs när pappa kommer hem. Tror att det kommer att bli bra men vi får nog inse att pappa inte blir friskare - trots att hans personliga dröm bara handlar om att cykla och köpa en moped... Men det är ju drömmarna som ska hålla oss igång!

Sedan åkte jag och mamma och handlade mat till henne som jag sedan skjutsade hem. Nu klarar hon sig ett par dagar tills vi ska ses på måndag då hon ska få komma på röntgen. Inom tre månader ska hon få ett nytt knä och Malin har gjort ett jättejobb som legat på för att få det här till stånd. Hur vi sedan löser deras stöd och boendesituation får vi se längre fram. En sak i taget och det viktigaste först!

Jag vill passa på att rikta ett jätte-TACK till världens finaste syster som fick dra ett hästlass när jag var borta och pappa blev inlagd! Utan dig hade det inte funkat så här bra! Du är bäst! Jag var så trött igår att jag nog inte kom ihåg att uppskatta dig tillräckligt. Dags att göra bättring!
 
Jag tror att vi var rätt trötta allihopa igår och själv somnade jag i soffan en timme innan jag började med middagen. Idag är jag piggare!
 

Maken tog fram lilla gasol-Webern som funkar fint när man bara är två!


Och jag plockade fram de här fina skivorna av lokalproducerad och mörad entrecôte som jag köpte i Foods Fourmetbutik! Himmel vilket fint kött! 

Nu har vi smällt i oss en riktig grillmiddag och ska bara njuta av en ledig kväll! Tog också hem en storvinst på Dagens Dubbel (459:- haha!) så nu är framtiden säkrad för hela garagegänget... :P
 
Ha det fint alla glada!