Mycket vatten idag!

En riktig semesterdag med skön avkoppling där man bara fått vaaaaara... Började med fransk frukost vid niotiden (croissanterna är helt ljuvliga!) och sedan ett  besök på markanden utanför där man kan fynda det mesta!
 

Lyckades faktiskt köpa två linneklänningar för totalt 300:-! Det är också det enda jag köpt i klädväg! Otroligt va? Istället har jag handlat en oljekanna till köket och några trådkorgar man kan servera fish and chips i - och födelsedagspresent till Max som blev ett år igår och en sak till storasyster My!

Mitt på dagen hade jag och Linda-Marie bestämt oss för att gå ner till havet och måla akvarell i solen. Nu var kanske inte solen på sitt bästa humör men att sitta och höra på vågorna är ljuvligt bara det. Och det var inga dåliga vågor idag!


Vår stenstrand var nästan försvunnen...


Men det fanns en remsa kvar så vi satte oss och åt vår medhavda lunch innan vi började. 


Jag startade med kameran och då blir jag så uppslukad att jag nästan inte kan sluta! 


Jag skulle nog behöva en analog variant så att jag inte knäppte så vansinnigt mycket...


Men jag tycker att det är skithäftigt! 


Den som vill kan ju bläddra snabbt...


Mäktiga krafter igång!


Vackert!


Nu började vågorna komma närmare vår sittplats som jag hade försäkrat L-M att den skulle klara sig...


Vattnet kommer aldrig att nå upp till oss...


Men ta mig tusan... Bara att lyfta på rumpan och sittunderlaget som blev en aning vått...
 

Vattenstänket blir nästan tecknat.... Eller så har jag tittat för mycket! Haha!


Grädde?


Men längst upp mot muren var det fortfarande torrt! Vi hann med flera akvareller av varierande slag. Kul är det i alla fall  och väldigt avkopplande!


Dagens selfie blev glad och helt rufsig...


Fler vågor!


Och ännu fler! Jaaa, jag vet att det är för många men jag gillar vatten...


Och den här är som en målning! Min bästa idag!

Här började jag bli lite blöt och samlade ihop mina saker för att ta några bilder uppifrån muren. Jag satte ner ryggan en bit ifrån och gick fram för att kolla läget:


Och jag kan berätta att den här vågen kom ända över kanten och landade över både mig, glasögonen och kameran... Jag slutade som Miss Wet Klänning... Haha! 


Med saltvatten fulla glasögonen såg jag inte så mycket och med saltvatten fulla linsen på kameran blev allt väldigt suddigt... Men coolt på något sätt!


Ja, jag gjorde ett försök till att fota vågorna upp mot den säkert fyra meter höga kanten. Ni ser ju hur det slutade. Den här vågen hann jag inte heller parera... Haha! 

Nåja, man är ju inte gjord av socker så med blött hår och fuktiga kläder traskade vi hem för att ta en kaffe på terassen och jobba lite. Åsa trodde att vi hade badat och det kan man väl säga att jag gjorde. Fast på land då... Efter en stund på terassen kände jag att benen ville iväg så jag tog en långpromenad mot Cap d'Antibes längst havet. Hur skönt som helst och helt magiska vågor. Havet både fascinerar och skrämmer mig lite. Det finns en sån oerhörd kraft!


En dusch senare så satt vi och hängde i köket och loungen. Så här ska vi ha det när vi har det som sämst... Mår man bättre än så här så mår man ihjäl sig! Haha!

Men vi kravlade oss till slut upp och gav oss ut för att äta middag:


Här är alla fina tjejerna på G! 


Och det blev sushi! Otroligt gott och alldeles nygjorda! Mmm... Vi åt många och efteråt var det inte bara Linda-Marie som såg gravid ut:

Vi var nog i vecka 20 allihopa... Haha! 
 
Underbar dag och kväll, skön avkoppling och trevligt sällskap! Lite sömn på det här så börjar vi om igen imorrn. Ser att Skellefteå AIK slagit Linköping med 4-1 så jag förstår att det finns många som också är nöjda därhemma. Not bad!
 
 
 
#1 - - Maria:

Jag älskar ju också havet, så tack för alla vågiga bilder. Sen fick jag ett gott skratt åt era bebismagar bilder..

Svar: Havet är magiskt! Och magarna havande... Haha!
Monica Lindgren