Den stora flytten...

Vilken helg! Startade upp tidigt på lördagen och hämtade upp syrran. Tillsammans med alla övriga var vi på plats redan innan nio för att packa ihop och flytta det sista. Vi gjorde en del nostalgitripper på vägen:
 

Ära vare Gud i höjden - har jag nånsin gått i slöjden? Nåja, skålen har min bror gjort och förklädet kan vara något jag åstadkommit. Jag minns faktiskt inte... Vi är ju fler som är händiga och har "god smak" i vår familj... Haha!


Sängarna ute i släpen och nu var det dags för köket!


Bettan och hennes hjälpsamme bror Tobbe bar för kung och fosterland! Malin röjde de sista skåparna...


...och här hittade hon en hel återvinningsstation! Haha!


Bettan blev nöjd över kaffeburken som hon fick - med kärlek - till sina fimpar... :)


Med fullastad släp och flera bilar kom vi så fram till Skellefteå och nya lägenheten! Brorsonen Per-Erik ser lite matt ut när släpkåpan åkte upp! 

Nu fick pappa och mamma också för första gången se lägenheten sedan den tömts och tapetserats om. Nöjda! :) Men att ha två äldre människor, varav en med rullator, gåendes bland alla lådor och möbler som både körts dit tidigare och igår, var inte riktigt görligt för effektiviteten... Därför hade vi bokat in dem på Aurum för hotellnatt och middag. En oerhört bra investering! 

Sedan satte jag och Malin igång med värsta lådröjet! Vi packade upp, diskade upp, tvättade och donade tills vi var helt krossade och behövde både vila och mat! 

Jag hade mer tur under inflyttningen! Den här lilla söta kroken var väldigt nära att komma långt in i min fot... Den är numera lika död som fisken den förmodligen lockat en gång i tiden!

Dags att byta fokus. Jag och maken var som tur var bortbjudna till Sjöbotten på surströmming! Underbart! 
 

Att bli bjudna till Per-Erik och Marika är ju bara hur cooolt som helst! Ni ser röken!


Den låg tät under hela middagen och sedan glömde jag bort att ta bilder. Det var bara så ljuvligt gott! Synd bara att man blir såååååå mätt... Och just när man tänker att man aldrig mer ska äta en endaste bit någonsin i livet...


...så kommer desserten! Wow! Den här tårtan var preciiiiiis lika god som den ser ut! Mmm....

En härlig kväll med mycket prat och skratt, lite hockeyförlust och mer prat. Så roligt att träffas och bara surra bort en lördagkväll! Det var faktiskt alldeles för länge sedan.

---

Idag var det "same procedure" som igår. Iväg till lägenheten för att fortsätta medan vi hade föräldrarna kvar på hotellet. Mamma hade iofs ringt syrran redan 07.30 och frågat om allt var klart och de fick komma hem... OMG! 


Inte förrän i eftermiddag hade vi fått ordning på alla möbler, strukit och satt upp gardiner, packat in allt porslin och alla kläder, fyllt skåpar och lådor till bristningsgränsen, bäddat rent i sängarna, inhandlat duschdraperi, hallmatta, hylla i köket och lite andra saker som fattades... Vi var redo! Och de blev nöjda! Skööööönt! 


Mest nöjd var jag med sovrummet som blev lite krispigt... Men det återstår en hel del och vi ska sätta upp tavlor och göra i ordning kontoret kommande vecka. Sen... Eller så är det här bara början? Haha!


I afton kom lillebror upp med saker vi glömt som vattenkokaren och perkolatorn... Här hälsade han pappa välkommen till Skellefteå och jag tror att det känns ganska bra för dem båda! Det är rent och snyggt, varmt och gott, hemtjänsten har gjort besök, tv-kanalerna är inställda, telefonen inkopplad och de flesta rutiner verkar rulla på! Nu önskar vi dem en god natts sömn i deras nya hem!
 
De är av förklarliga skäl ganska trötta och behöver nog vara ifred från besök någon vecka tills de bott in sig - så ni som tänkt överraska dem kan avvakta lite. Det är tufft att ryckas upp med rötterna från en plats där man bott sedan 1932 respektive 1959... Men det känns så bra att få ha dem på närmare håll! Imorrn eftermiddag ska jag fortsätta igen.

---

Över till lite mer nostalgi från packningen:
 

Undertecknad hade Foto som Fritt Valt i sjuan... Verkade jätteglad över det! Haha!

Och här gick jag i nian. Jag hade tydligen upptäckt både läppglans och kakmascara... Men ganska lik mig ändå!
 
   
Flyttnostalgi!  Monica i Åk 4, 7, 9 och 1 eller 2 på gymnasiet! Jag är glad att leendet från 10-årsåldern är det som kommit tillbaka för att stanna! :)
 
 
 
#1 - - Gunn Berglund:

Hejsan! Hälsa så mycket från mig till dina föräldrar.
Det blir säker bra för dem men jag vet att det är tufft att lämna. Skönt oxå att få släppa taget å omtanken om den tid som varit. Önskar att dom å ni får en varm, skön å mycke Kärlek framåt.
Kramar till dig + syskon största kramen till er Mor & Far. MVH Gunn Berglund

Svar: Tack snälla Gunn! Jag ska hälsa dem så mycket! :)
Monica Lindgren

#2 - - Anonym:

Så nu är det tomt i Önnes...? Ja livet är ju också så! Snygg var du även på högstadiet!

Svar: Tack! Nej, det är inte tomt. Min bror flyttar dit så det blir bra för alla! :)
Monica Lindgren