Skön konsert!!

Lång sovmorgon men ont i skallen och lite snuvig. Kan möjligen har blivit smittad av maken som varit "nära döden" den här veckan. Alltså förkyld... Haha! Ja, han är i högsta grad levande nu så ni behöver inte oroa er!

Idag skulle jag och Anna på eftermiddagskonsert på Nordanå med Skellefteå Symfoniorkester under ledning av Ulf Wadenbrandt, med komp av Mästerskapet och solister Magnus Bäcklund och Anna Sahlene. Förra årets konsert var nåt så sjukt bra så vi hade höga förväntningar.
 

Ulf Wadenbrandt - den mest energiska dirigent jag någonsin sett!


Här har han dragit igång orkestern och till höger ser ni Mikke Johansson och Tobias Kågström från Mästerskapet.


På vänster sida Andreas Grenholm och Mattias Kågström! Det här är så fina och svängiga grabbar!


Dags för solist nr 1 - Magnus Bäcklund! Och som ni ser till vänster så hade Ulf en egen liten show vid sidan om... Haha!


Solist nr 2 - Anna Sahlene! Hon är också fantastiskt bra men jag tror att hon kan ha varit lite förkyld? Kanske maken smittat? Haha! Eller så har hon bara lite hes pratröst.

Hade henne på arrangemang förra året och tycker att hon hade lägre energi idag - men som sagt, fortfarande otroligt bra! Det är bara svårt att komma in efter Magnus Bäcklund som litegrann "äger" den här konserten sedan förra året. LaGaylia hade varit en mer jämbördig medspelare. Ja, jag hoppas ni förstår hur jag menar. 
 

Magnus är en väldigt bra sångare och i de högre registren hur stark som helst! T o m Wadenbrandt ser förvånad ut. Och kvinnan i hörnet ser ut att vara inklippt... Haha! Lite märklig bild.


Men den blev bara ännu galnare ju mer jag försökte...
 

Dags för Anna igen! Ulf hade ett finger med i spelet hela tiden... 


Grabbarna ser ut att trivas!


Jodå, Mikke också!

Wadenbrandt in action! Jag tror inte att kläder är något han prioriterar. Den här smokingen såg ut att ha varit med massor med år och hade jag varit hans fru hade jag kastat den eller lagat till fodret... 
 

Men det kanske blir så när man hoppar så här...


I andra akt blev det ABBA-låtar för hela slanten och solisterna både turades om och sjöng tillsammans. Jättebra - men jag blir fort lite trött på deras låtar. Det är liksom bara för prydligt på något sätt. Det blir mer ös när det är råare rocklåtar.

Här började jag också tro att Anna hade förstorat läpparna? Inte för att jag har något med det att göra men förra året såg hon ut så här:

    


Men spela roll. Ursnygg är hon ju hela tiden! Jag vill verkligen inte låta som en negativ gnällputte. Konserten och sången var kalasbra! 


Waterloo på slutet då hela publiken stod upp! 


Otroligt skön stämning hela tiden och så härligt då ALLA sjöng med i ALLA låtar! Det är ju hur kul som helst!


Klassiskt hoppslut! 

Sammanfattning: Sjukt bra konsert igen! Om förra året var en 100-poängare med mycket Queen och Robbie Williams så var det här en 95:a. Längtar redan efter nästa år!

Tack till Anna för skjuts och sällskap! Det här var bara för roligt och vi sjöng högst! Eller jag då... Haha! Kram och tack för en fin dag! :)