Norrländsk Passion i storstan!

Finns det verkligen någon som trivs med att stiga upp 04.15? Ja, att det finns folk som gör det ofta fattar jag ju - men är det någon som tycker om det? Inte jag i alla fall... Men ska man iväg med första planet får man ju lov och idag var det dags för utvärdering av Norrländsk Passion i Stockholm. Det har visat sig vara det enklaste och billigaste sättet att träffa de övriga norrlandsteatrarna... Sjukt. Bygg Norrbottniabanan!

Hus som helst vill man ju, trots trötta ögon, ta en selfie redan på Falmark och då ser jag i ögonvrån en röd jacka komma rusande och tränga sig in i bilden...
 

Tage! Haha! Ja, han var lätt piggare än mig...


Och här är familjen Taikon frame på Arlanda! 


Träffade också Malins fina kompis Agnes som skulle ner och träffa lite andra HR-människor. Kul att ses och fräsch som en nyponros! Jag bad också Tage ta en bild av mig och maken:


Ville bara visa att han har packat större väska än mig.... Yezz! Men han avslöjade dock att jag lagt ner en ryggsäck i hans väska för eventuell shopping...


Vi anlände för tidigt på Kungsholmen och letade upp ett riktigt mysigt fik - Bageriet Bulleboden! Jonas bjöd hela gänget på fika och vi tog av alla sorter... Haha! Nääääe, bullarna var enorma... Hur som helst roligt att ses allihopa!


Ja, Tage och Ulf ser ut att vara jätteglada över att ses... 


Och världen är liten... In genom dörren kommer skådespelaren Marie-Thérese som ju var med i produktionen! Kul! Träffade sedan också Axelle Axell som var med i musikalen Blodsbröder 1987 eller 1988! Jätteroligt!


På G! Laddade till tänderna med papper och datorer!


Och här är det tekniska cheferna som tycker att det är kul att ses... De verkar ha så mycket att prata om... Haha!


Några timmar senare hade vi gått igenom alla punkter, redogjort för vad som fungerat bra, dåligt och vad som kan göras bättre nästa gång. Kommunikationen var rak och effektiv vilket sparar oerhört mycket tid. Vi avslutade med att klappa oss på axeln efter ett mycket väl genomfört projekt där allt gått så bra som det kunde med de resurser vi hade! Budgeten gick dessutom ihop så jag är helnöjd och tackar än en gång för förtroendet! Mitt största och roligaste projekt någonsin!
 

Avslutade med en sen lunch på Mäster Anders där jag avnjöt Kalvrostbiff som var otroligt god! Sedan skildes vi åt, en del skulle fortsätta andra möten och jag skulle övergå till en ledig helg med maken! Spännande att komma till Stockholm igen:


Nästan skrämmande? Haha! Nej, Ulf gruvar sig nog bara för mitt besök på Zara som brukarbli trevligt! Nej, förlåt, dyrt... Haha! Men det blev faktiskt inte bara shopping. Vi ska softa så mycket som möjligt den här helgen!


Fika smarriga kakor på mysiga caféer...

Och äta god middag - som den här ikväll på Belgobaren som är ett populärt och lagom surrigt ställe! Man ska väl egentligen äta musslor när man är där - men eftersom vårt hotellrum ligger ovanför restaurangen där det idag har serverats fisk så tyckte vi att det räckte med fiskdoft... Haha!
 
Och nu - soooooooooova! Tack alla för en fantastiskt konstruktiv dag där jag ikväll firade ett väldigt lyckat operativt projektledningsarbete!
 
 
 
 
#1 - - Siv Jalonen:

Oj oj oj!!
Musslorna på Belgobaren är suveräna!! Äter alltid (nästan) det när jag är dit.
Bo på Freys är ju bara bäst!! Nallen är ju bara bäst.