Man är vad man tänker!

Jag är nog känd för att vara en ganska rask person och gillar själv när det går undan. På vissa punkter är jag dock helveeeeetiskt långsam. Och då pratar jag om min framfart broarna runt... Haha! Vad har jag egentligen gett mig in på som anmält mig till en halvmara? 
 
Lite crazy är det allt men utmaningar är ett bra sätt att komma vidare och utvecklas. Och jag VILL utvecklas hela tiden! Inte bara på bredden... Haha! Nej, livet är ju en enda lång utveckling där vissa dörrar stängs och andra öppnas. Ibland blir man besviken tills man inser att man kan välja nya vägar. Nyheterna tar liksom aldrig slut om man håller ögonen öppna. Spännande!
 
Tänker på kvällen vi hade med kunniga Susanne Lövgren där hon lärde oss mer om Personligt ledarskap. Otroligt intressant att inse att man själv kan förändra sina mönster (och sitt liv!) ganska snabbt bara man förändrar sina tankebanor.
  • Man är vad man tänker!
  • Man blir det man tänker på mest!
  • Vilka attityder och tankebanor VILL jag ha? 
Ja, vad är det vi har på hjärnan? Är det positiva mål eller grävande neråt? Fokuserar vi på problem eller möjligheter? Skillnaden i hur vi tänker för att lyckas kan vara jättestor! Och en del kan behöva göra förändringar långsamt och andra kan fixa det lite snabbare. Huvudsaken är ATT man tänker på att det är DET man tänker på som gör att man förändrar HUR man tänker... Oj då! Hur lät det där då? Lite rörigt, men ni fattar!
 
Det var väldigt givande att tänka på halvmaran i Stockholm när det gäller utmaningar. Nu är ju loppet inte det enda mål jag har satt upp framöver - jag har mycket saker jag VILL göra. Men den är nog mitt svåraste mål framöver och jag är inte redo ännu. Jag måste fokusera på målet, plocka fram mina starka sidor, se min egen potential - och därigenom nå det idela läget.
 
Idag tar det mig strax under 45 minuter att gå/springa 5 kilometer. Inte mycket att vara stolt över - men orkar jag 21 km i det tempot kan det nästan räcka. Vi har tre timmar på oss. 180 minuter. Med mitt tempo idag kan jag hinna 20 kilometer... Borde gå att förbättra löpningen så att jag hinner en bit till... Nåja, det är ett halvår kvar så jag kämpar vidare! Mitt mål är bara att ta mig runt! Jag har ju KOL så jag inser att jag knappast kommer att vinna... Haha!
 
Jag var ute efter lunch idag (vackert!) då jag behövde rensa hjärnan lite. Den gör inte alltid som jag säger och verkar behöva frisk luft och nya tankar då och då. Jag lyder... Eller rättare sagt VÄLJER att lyda! För det är bara jag som gör val i mitt eget liv. När det känns omöjligt får man tänka; "Vad behöver jag för att nå målen?". Kan man se en punkt i taget blir det lättare att omfatta. Man kan ju inte rå på allt men man kan förändra och förbättra - inte minst när det gäller ens eget beteende!
 
Susanne gav oss också utmaningen att själva sätta upp mål. Vad KAN jag förändra på 3 veckor? Vad VILL jag förändra? Vi fick lista punkter och skulle sedan själva stämma av när 3 veckor hade gått. Det var viktigt att göra egna punkter då man ju själv måste VILJA förändra. Vi måste ändra ord som "måste" och "borde" till VILL! Allt blir liksom lite lättare då.
 
Ja, nu blev det en lång harang som kanske verkar väl positivt för den som inte är där ännu - men jag tycker det är intressant att tänka personlig utveckling hela tiden. Jag är ju ofta själv mitt största hinder...

Fortsätter dagen med att tänka lite "rosa" och njuta av att jag faktiskt fixade tre av fem saker på min lista. Den sista var för övrigt "Städa färdigt" och den blir nog aldrig klar... Haha!
 
Nu ska jag jobba lite till (för att jag VILL det) och sedan landa i soffan med lite "Homeland". På måndag kan vi nog se kommande avsnitt i vanlig ordning! (Och nej, det ingick inte i listan - men löste sig i alla fall! Haha!) Tackade nej till backträning på Vitberget då min sträckning inte är riktigt bra ännu - och jag VILL tänka att den snart har gått över! Kanske redan imorrn? :)
 
 
 
#1 - - Maria:

Tänk ut något som du vill ha och bestäm dig för att skaffa det efter genomförd halvmara, och jag tänkte mig något xyrt och lyxigt. :)

Svar: Jaaaaa! Bra idé! Det ska jag! Kanske en dag bara för mig med massage och ompyssling? Kanske kommer att behövas? ;)
Monica Lindgren