Kort och fort...

Mycket nu. Träning, möten och hälsogrupp igår. Miljoners Tack till Susanne Lövgren som pratade om "Personligt Ledarskap"! Kvällen väckte också funderingar om varför en del människor reagerar som de gör? Vad är som styr beteenden? Och vad triggar ens egna reaktioner? Måste kanske ta tag i en del saker - och också lära mig släppa. Men livet är ju en träningsskola!
 
Idag full rulle! Började med underbar promenad broarna runt med finaste Karin! Tack för härligt sällskap och total vila från fotografering och annat. Det här gör vi om! När jag kom hem såg jag första vintertecknet:
 

Maken och hyndan... Haha! 

Fortsatt jobb hela dagen med genomgång av allt material kring Norrländsk Passion för en egen lista med synpunkter inför morgondagens utvärderring i Stockholm. Kom också på att jag kokade fläsklägg igår... Smart. Not. Måste ju ta hand om den. Hade inte lust att göra köttsoppa så den blev kokt utan den obligatoriska kryddpepparn'. Därför skapade jag idag något som mest kan liknas vid en Pytt eller "Grillad köttsoppa"... 


Mojsade in köttet med barbecuesås och skar upp rotsaker. Slängde allt i en långpanna på hög värme. 


Klart! Med pepparrotssås blev det en kalaslunch! 

Fortsatt jobb. Kom också på att världens finaste Lisbeth fyller 60 år imorrn och åker utomlands. Därför fixade jag snabbt en present som jag hängde på hennes dörr.


Det fick bli något personligt - en av de stentavlor jag målade när vi var i Antibes. Kanske inte är något stort konstverk men det är mycket kärlek i den! <3

Ombyte och iväg till teatern för ett sista budgetmöte inför morgondagen! Allt har gått runt och med Ylvas hjälp fick vi också ut en resultatrapport. Jag har bollat med nästan 18 miljoner och landar med ett mycket svagt plus. Otrooooooligt skönt!

Avslutade med teater! Min gamla chef Gustav Kling var på turné tillsammans med Ingrid Wallin (som jobbade på teatern i min första produktion 1986). De spelade Kristina Lugns "Rut och Ragnar". Såååååå otroligt bra!


Fantastisk text! Otroligt bra skådespelare - väldigt olika men tillsammans en dynamisk duo! 

Fint avslut! Så djävla bra! Hinner inte skriva mer nu - får bli senare. Jag är i alla fall otroligt nöjd!
 
Hem. Kväll. Kände mig stressad eftersom jag fortfarande sökte en informationspunkt i mitt material och inte hade packat en pinal inför helgen. Rafsade ut saker ur garderoben (varför är det alltid så att när man är stressad blir man också ful och tjock och inget passar? AAAhhhhhjjghthht!!) Tack för smakråd fina Malin! 
 
Då ringde mamma och hade inte hittat kläderna hon skulle ha på begravningen imorrn. "Jag kommer!" var mitt direkta svar eftersom jag inte hade tid att guida henne i telefonen... Mer stress. Då kom jag på att ringa syrran som egentligen är den som packat in alla kläder. Hon löste det. 
 
Då ringer lillebror som är på väg från Önnesmark med älgkött som jag lovat att packa tillsammans med honom. Stress!! MEN det var väldigt bra att han kom och jag fick avreagera mig lite med köttfärsen! Vi pratade och skrattade och jobbade snabbt ner allt i påsar som han kunde ta till mamma och pappa så att de också fick fylla frysen...
 
Sedan hittade jag infon, bestämde mig för kläder, åkte och köpte snus, packade och nu sitter jag här och taxin kommer 05.15... 
 
Ovanligt körigt idag och lite optimistiskt planerat från min sida. Kan bara bli bättre och nu väntar sängen!