Jobb, nostalgi och ingen träning alls!

Det blir ju "tjötigt" om jag ska skriva om träning varenda gång så idag låter jag bli - att träna över huvud taget! Man måste ju vila lite också... med jobb!
 
Haft en skrivdag vid datorn och fått en del ur händerna men ska fortsätta i helgen. Passar bra när maken också jobbar. Ska rensa i kontoret och lite annat men det får bli som vanligt - en dag i taget! Har också bokat lite jobbresor och hotell så att jag kan vara med på utvärderingen av Norrländsk Passion i Stockholm framöver. Håll tummarna för att budgeten har hållit!

I eftermiddag hann jag en sväng till mamma och pappa som fått främmande av mammas lillebror Erik och hans fru Laila!
 

Så kul att ses! Det var inte igår och jag tycker inte att de har åldrats ett dugg. Roligt att uppdatera sig lite om livet och kusinerna. Och varje besök hos mamma och pappa råkar också innefatta fika... Idag tårta! Haha!

I flytten kommer det också fram bilder så varje besök är lite nostalgiskt:


Utflykt med skoter påsken 1998. Minns den där soliga dagen - barnen var 8 och 9 år och sådana sötingar! Ja, det var nog vi också om man jämför med dagen.

Mycket har hänt på 16 år men det är roligt att se att vi var så glada och såg ut att trivas med livet. Egentligen började nog mitt "förfall" vid den här tiden. Jobbade hårt mot utbrändheten och här följde 10 riktigt slitiga år. Tur att de är över nu och att jag idag är en gladare (och latare) människa.
 
Alltså måste jag ladda för lite lättja en stund. Man kan ju inte bara arbeta... Tänkte se TV men nu sjunger Idol-deltagarna 80-talshits och man vill nästan inte höra... Många är snett ute... Ja, jag ska inte säga så mycket. Det kunde lika gärna ha varit jag... Haha!
 
 
 
 
#1 - - Ola T:

Och latare..? Sällan.

Svar: Jooo... :)
Monica Lindgren