Ekonomijobb och familjeträff!

Jobb, jobb, jobb... Papper, papper, papper... Blev en nödvändig ekonomidag där jag bringat reda i diverse högar, konterat kvitton och annat. Har också hunnit titta över upplägget på ett kommande samarbete med Västerbottensteatern som jag hoppas få till. Jag har en lugnare höst (tack och lov!) och laddar för nya påhitt! 

Hann t o m läsa Norran idag och måste fråga om det bara var jag som reagerade på den här bilden? Norsjö Volley hade skickat in den själva och skulle säkert visa en bild av segerkramarna...


...men visst blev det mest rumpor och lår? Hade ju kunnat beskäras för att flytta fokus. 

Men jag ska inte bara gnälla. Skulle iväg till mamma och pappa i afton och passade på att hämta in ved när jag ändå var ute. Och blev så glad:


Maken gör ett fantastiskt arbete och har både byggt och fyllt det nya vedförrådet till brädden med knastertorra klabbar! Vill gärna ge honom en stor ELOGE så här offentligt! Jag har inte behövt röra ett finger... Kanske därför jag också har alla kvar... Haha! 
 

Och det blev en trevlig träff hos föräldrarna där vi samlades alla syskon för att tillsammans göra klart pappersarbetet med överlämningen av hemmanet. Känns lite märkligt - både stort och vemodigt - att vi nu inte längre har kvar något föräldrahem och att jag idag kan titulera mig skogsägare... Allt är uppdelat till allas belåtenhet och storebror tar över gården. Jag och syrran hoppas dock hinna åka dit och kika runt på "vindarna" för att se om det är något med affektionsvärde som man gärna vill ha kvar. Hela flytten har ju gått otroligt fort och vi har kanske kvar en del av vår egen historia som vi inte vill ska kastas bort.
 
Vi åt middag tillsammans och bjöd in ett par grannar på kaffe som bevittnade alla papper. Nu är det bara att skicka in och gå vidare. Pappa och mamma var oerhört samlade och de imponerade verkligen. Hoppas och tror att det beror på att de också trivs på nya stället! 
 
Hann iväg på behövlig träning och nu har jag fortsatt med papper hela kvällen och lite "Dicte" på TV. Känner mig nöjd med dagen och inser nu att jag inte har hängt upp tvätten så det ska jag göra nuuuu! Syyyynes!
 
 
 
 
 
 
#1 - - maria:

Tänkte precis som dig när det gällde volleyboll tjejerna. Är det för att våra egna rumpor gör sig bäst inpackade i kläder?? Inte din make som fotat?, för är det så be Emma slå han med handväskan.

Svar: Absolut inte maken som fotat. Han tycker som jag att de har rätt missklädsamma byxor. Men även om de är snygga och valt byxorna själv så behöver man inte ha rumpan i centrum...
Monica Lindgren