Vilken helg!

Söndag kväll och jag har knappt fattat att det gått två dagar - eller varit helg... Men det har varit full rulle med jobb både lördag och söndag! Började igår med att Åsa kom och vi gick igenom kvällens jobb på Statt och smaskade i oss Gourmetpåsen som jag köpt. Gott med lammrostbiff!
 

Och det var jädrigt tur att vi åt en så här god lunch eftersom soundchecken blev tekniskt försenad. Trots att vi var på plats redan 15.00 så hann vi inte få någon mat innan det var dags att ta emot gästerna och starta underhållningen... Inte bra.


Men vi var glada ändå! Det blev dubbeljobb igår eftersom Rönnskär bokat oss för 300 personer på nedre plan - men efter många anmälningar blev ytterligare 150 personer en trappa upp... Oj! Vi sprang i skytteltrafik och hann faktiskt följa mitt väldigt tighta tidsschema! Puh!

Så otroooooooligt glad att få jobba tillsammans med Åsa! Att vara två och veta att allt funkar är ovärderligt när man är ute! Bästa! Tack för proffsigt kanonjobb kompis! <3


Även jag hade röd klänning och försökte vara lite snygg till att börja med men det slutar ju alltid på samma sätt: I den gröna... Haha! Emma blev lite "övervänt" innan sitt pass och valde att leka mingelfotograf en stund. Mycket glada människor!


En del skrämmande glada! Ja, Conny är ju Hökmarkare och de är speciella... Haha!


JR hade lämnat ranchen för ett musikparty! Jo, det var fest och Rönnskärs egna band skulle avsluta kvällen med ett par spelningar.


Här satt flera glada musiker och respektive! En överraskning att även Gary & More skulle spela men bra musik säger man aldrig nej till!


Och här ser ni "Emmas" bästa vän... Herregud vad hon skrattade gott och så kul det blir att stå på scenen när man har en sån här "maskin" bland publiken! På det hela taget väldigt bra publik och fin lyssning vilken inte alltid är självklart när det är firmafest.


Belinda tog alla med storm, leopard och ett fantastiskt självförtroende när hon inledde finalen!


Tobbe Häggmark blev helt tagen och kom upp för att krama om Belinda och Emma! Det säger vi inte nej till när det är såna här godingar från Hjoggböle som dyker upp! 


Han tog dessutom den här fantastiska artistbilden av kvällens stjärnor! Ja, det skulle jag aldrig förhäva mig och säga om oss som privatpersoner men Belinda och Emma ÄR stjärnor - oavsett vad folk tycker... Haha!


Sedan var det dags för banden att dra igång! Först ut var gänget från Syraverket: "New Acid"!


Skön stämning, bra drag och glada musiker! Hade tänkt ta bilder till alla banden - och gjorde det - men ljuset var lite knepigt och de blev inte så skarpa som jag hade tänkt. Men jag ska skicka över ett gäng till er alla. 


Därefter var det dags för Brandsektionens band "Fire"! Temperaturen steg!
 

Kul att få se och höra Olov Häggmarks pappa Tobbe spela bas. Han trivdes!


Dessutom var det kul för banden att få hjälp av tekniken och uppträda med en snygg ljussättning! Det gör att man känner sig mer proffsig redan innan!

Sedan var det das för bonusbandet "Gary & More" och det var självklart kul att avsluta med ett band och inte en DJ när man nu börjat med livemusik. Det här gänget har jag inte sett tidigare så jag stannade en stund för att lyssna på soundet och de låter bra!


Gary Miller är dessutom en oerhört karismatisk sångare!
 

Power! Och en hel del muskler...


Ronald Frank var en utomordentligt ösig gitarrist!

Kul också att se Noah och Olivias pappa Tomas på scenen! Vi har ju känt varandra sedan barnen var små men jag har aldrig sett/hört honom spela. Kul!
 
Fullt ös och mycket svett! Skönt att se att det inte bara är vi som blir varma... 


Flower Power? Näääeee, det var hårdare musik än så!


Och längst fram dansade fruarna! Här är det Maggan som diggar makens musik!


När det blev som hetast vände jag hemåt - helt slut efter en lång dag med mycket anspänning. 
 
Men nöjda och glada efter ett bra jobb med oerhört nöjd publik! Om två veckor gör vi samma sak igen - men med de övriga skiften!

Jag var lite uppskruvad när jag kom hem och hade svårt att somna. Därför var det svårt att komm sig upp idag men jag hade ju både jobb och Fars Dag på agendan! Hämtade upp mamma och pappa och tog med dem på Nordanå för att vara med på Ernst Vesterlund-dagen där jag också skulle underhålla!
 

Vi tog en selfie utanför... "Kan man det?" frågade pappa. Jo, det kan man! Haha!


Kristina Friberg och Ingabritt Lundmark visade bildspel och pratade om den lokala amatörteaterverksamheten från mitten av 1800-talet till idag.


Även revyerna presenterades och här är det glammiga Skellefterevyn som ser betydligt elegantare ut än...


...bondrockande Lövångersrevyn! Men vi hade i alla fall Pontare och mer fyrverkerier! Och väldigt, väldigt roligt!


Per-Erik Wikström och Arvid Staaf var nästa par ut och berättade skrönan om skogshuggarna och deras situation när det gällde konflikten i Lossmen. Bra, men lite väl långt med en timme en sån här dag. Eller så var jag bara för trött. 


Sedan dök också syrran upp med älsklingsbarnen! Kul att få fira pappa en sån här dag där alla bara kan komma och vara med!


Max... Sötunge!


De fick också stifta bekantskap med "Emma" som skulle upp på scenen och berätta lite sanningar så här på Ernst Vesterlunds 114-årsdag! 


Glada miner hos både mamma och My!


Sedan kom Lars Andersson, Chefredaktör på Norran, upp för att tillsammans med Bo Renström dela ut stipendiet till årets person som hängivet ägnat sig åt att bevara vår lokala historia. Priset gick välförtjänt till:


Rolf Granstrand! Så himla roligt!

Han avslutade dessutom dagen med den snabbaste historiegenomgång jag någonsin sett - på overhead! Jag skratta och njöt! Med den där hastigheten hann han både berätta allt och göra en uppvisning i klass med Gösta Ekmans "Papphammar"! Snyggt jobbat!
 
Nu är föräldrarna tillbaka i hemmet och jag är helt slut... Borde ha hunnit på möte ikväll och handlat och gjort en massa saker men det blir bara lite god middag till husets pappa som inte slutar jobbet förrän vid 21.00. Nu har vi varit värsta arbetsmyrorna i helgen så jag ser fram emot soffan, Maria Lang-deckare och sömn! Ses imorrn!