Värdefulla vänner!

I mitten av 80-talet jobbade jag på Holmgrens Livs i Skelleftehamn. Det var ingen lång period men perfekt med extrajobb då jag pluggade en sväng. Det bästa var dock människorna - och ett par av tjejerna har jag fortfarande kontakt med. Vi träffas inte ofta men har liiiiiiika roligt varje gång! Karin och Tina är så fina vänner och i deras sällskap kan man alltid kan vara sig själv. Oerhört värdefullt!
 
Ikväll skulle vi äntligen få ses igen och nu åkte vi till Tina för att äta, skratta och surra om livet och allt som rör sig omkring oss. Fantastiskt trevligt!
 

Fina Karin i spegeln hemma hos Tina! Hon har verkligen sinne för inredning och det är så snyggt överallt! Ja, ja, jag skriver inte om "fulrummet" Tina. Vi var bara så glada över att du hade ett sådant... Haha! 
 

Fina detaljer och en skön blandning av gammalt och nytt! Det här skåpet har både fått glasrutor och ny färg. Blev superfint! Man kanske skulle ta upp några gamla skåpar igen. Vi har ju några på lagret...


Och så fina Tina! Ikväll bjöd hon på en vansinnigt god morotssoppa med räkor och kladdkaka med hallon och grädde... Mmm... Soppan har jag tagit receptet på och det kan snabbt bli en ny favorit! Tusen Tack! 

Nöjd och glad sitter jag nu hemma och ska knoppa in tidigt efter en bra dag med sovmorgon, jobb, bokföring, tvätt, biffar, lite nödvändig shopping och tjejmiddag. Imorrn blir det mer jobb och om jag orkar syr jag kanske också nya gardiner i vardagsrummet? Jag sa kanske... Man ska inte lova för mycket.

Avslutar med ett par bilder på kvällens märkliga himmel:

Magnifik! Med lite modifikation kan det se ut som...

...gubben i månen? Eller möjligen Turtles... Haha!

Sov gott alla glada!