Tillbaka i stan'!

Ett intensivt dygn är över - och jag känner mig nöjd och glad över fina möten, trevliga människor och ett lyckat uppdrag i skön miljö. Jag kunde möjligen ha surrat lite mindre vid middagen - men det är väl smällar man får ta när man anlitar mig. Jag gick nämligen igång på spännande kulturhusdiskussioner med Luleås förra Kommunalråd och höll inte på att kunna sluta. Det var tur att jag blev lite trött... Haha!
 

På väg upp på rummet tog jag en bild av nedre foajén med denna fantastiska utsikt i bakgrunden. Otroligt vackert!


Kul med akvarium!


Stannade och morsade på fiskarna ett tag...


Alla ville snacka... Haha!


Utsikt från mitt fönster igår kväll!


Och i morse!


Lite tröttare i ögat idag men ändå fix och färdig när vi skulle igång. Jag startade upp, introducerade och släppte sedan lös herrar som var minst lika pratsamma som mig... 


Johan Graffman pratade utvecklingsprocesser och attraktionskraft!


Anders Granberg visade roliga sätt att bygga varumärken på. Här ser ni 2 500 luleåbor som gör en facebook-tumme på isen. Efter fem minuter sa det brak och isen satte sig - men gick som tur var inte sönder. Hade inte varit lika kul att bygga varumärke kring så många förlorade ortsbor...


Sedan följde workshop där man i grupper fick diskutera attraktionskraft för den egna kommunen och sätt att försöka stärka den.


Bra diskussioner och intresserade deltagare som verkligen var nöjda med dagarna då de fått mycket inspiration och värdefull input. Projektledaren Martin Bergvall har gjort ett fantastiskt bra jobb!


Strålande vackert vinterväder!


Vackra vyer!


Och den magiska solen över parkeringen dit jag gick för att "gräva fram" bilen och sätta igång värmaren. 


Anders Granberg pratade sedan om att förfina erbjudandet? Haha! Ja, han ser inte så nöjd ut men hade positiva tips om hur man paketerar och levererar sina varor och verksamheter.


Andra tyckte att det var väldigt kul att vara i vägen för mitt fotograferande... Haha!


Här har jag börjat runda av och vi höll tiderna även idag.


Ord att ta med sig på vägen: Det är bättre att faktiskt GÖRA saker än att aldrig bli klar för att det inte blev perfekt...Fuska lite och gå framåt!


Lika vackert när vi åkte hemåt efter en god lunch. Ångermanälven ringlar så fint.

Hej, mitt vinterland!

Så där ska det se ut, lite vitt på marken, gnistrande sol och fem minusgrader. Jag är nöjd. Så nu kan det få bli sommar igen. Och i brist på det, sovmorgon imorrn. Tjolahopp!