Tid att leka...

Det är mycket som krävs av oss människor. Alla dessa val vi ska göra och alla plikter som vi så otroligt samvetsgrant ska fullgöra. Barn, familj, arbete - allt i en önskvärd balans. Livet snurrar på och ibland händer det att man tappar bort sig själv eller varandra på vägen. Då måste man stanna upp. Och leka lite! 
 
Den här veckan stannade jag upp i Umeå och köpte en tavla som jag förälskat mig i. Den har den underbara titeln "Man måste få tid att leka" och är målad av Kajsa Reicke som var skådis på Västerbottensteatern när jag jobbade där. Numera driver hon "Tantteatern" i Umeå tillsammans med utmärkta skådisen Karin Larsson. Hoppas kunna se en föreställning här framöver men upptäckte i Facebookflödet att Kajsa också målar! Fint!
 

Visst är den bara helt underbar? Jag vet inte vad det är som tilltalar mig så mycket. Tveksamheten i deras uttryck eller bara slitningen mellan allvar och lek? Eller att man kan läsa in massor med samtal? De här flickorna har verkligen en historia - som man själv kan skapa. Jag älskar den!

Idag har det dock inte varit så mycket lek. Eller bara? Jag hade massor med jobb att göra men hamnade hos mamma och pappa som behövde hjälp med bankkort som inte funkade, mathandling, genomgång av ekonomi och papper. Det tog nästan hela dagen och sedan raggade jag upp syrran för en behövlig broarna runt. Hem för att upptäcka att jag ju borde beställt en Gourmetpåse från Food då jag inte förberett så mycket...

Måste vara tankeläsning för då messade Mie och frågade om jag ville köpa en påse som de fått över! Yezz! Nu blir det lite tapas ikväll och middagen till lunch imorrn då vi jobbar både två i helgen. Ska skriva lite ikväll och se till att jag är förberedd inför morgondagens uppdrag. Därför blir det ingen lång blogg. Avslutar med något jag INTE köpte till farsdagspresent på Coop:


Vill du känna igen din väska? Eller går dekalen att ta bort? Nåja, det blev inga affärer och jag ska nog ta med mig far på Ernst Vesterlund-dagen på Nordanå på söndag där jag också ska underhålla. Han blev glad över förslaget och det kändes som en kul grej. Nu ska jag bara tänka ut vad jag ska säga... Haha!
 
Lek och var glada! Har ni roliga historier ni vill dela så hör av er... ;)