Sport och kultur!

Bra dag igen! Har både hunnit jobba och och bli underhållen av berättarteater på hög nivå! Härligt!

Började med att få kaffe på sängen... (Jag och Åsa kommer väl snart att gifta oss... :P) och ligga länge innan frukost och lite repetitioner (och tillverkning av biffar nånstans däremellan för att Åsa skulle få lite mat i magen innan hon åkte till Lycksele - joo, klart gifta. Haha!).
 

Läste Norran och det är kul att se att resenärerna lyckas skicka hem material från sina möten. Då vet man att allt funkar. Fin bild på Tim! Har också mailat och pratat med Ulf idag och allt var bara fint! Imorrn åker de vidare till Hartford och Oscar Lindberg.

Försöker också uppdatera svärfars som alltid blir lite oroliga - men det finns ingen anledning till oro! Skriver det här också: Allt är baaaaara fint och det är bara att luta sig tillbaka och läsa tidningen. Snart är han hemma igen!


Bläddrade vidare och hittade även dem i tidningen idag från deras senaste reseservice med Sambulansen efter besök på Hörcentralen. Kul!

Nåja, Åsa åkte iväg på jobb och jag ner på teatern för praktiska möten kring min monolog samt kring organisationen av "Norrscen" - ett samarbete mellan de fem nordligaste regionteatrarna. Jag har fått förnyat förtroende och kommer att vara projektledare på deltid för detta samarbete och det är jätteroligt. Jag gillar ju både att stå på scenen och att vara producent. Det bästa av två världar - bra mix för mig i alla fall!

Bra och konstruktiva möten och sedan hem för att fixa till sig och vända tillbaka då jag hade bokat teaterbiljetter till den bästa av berättare:


Stig Östman! Denna pärla som kan förmedla en text ensam på scenen som ingen annan! Sedan har han goa' kramar också... :) 

Jag hade också glädjen att få med mig finaste Anna som jag hinner träffa alldeles för sällan! Vi gick ner i spelsalen och skulle naturligtvis ta en wefie... 


Gick sådär... Vindögda och knappt med på bild... Haha!


Sedan fick jag pussar och kramar och då gick det bättre. Så kul att gå på teater med dig Anna!
 
Och sedan började showen:


Stig Östman - denna gigant bland berättare i Sverige! Han började med historien om grannarna Roland och Bengt som kommer ihop sig å det grövsta! 


"Man tål ju inte vad som helst" är skriven av Martin Lindberg, sjukt rolig och Stig gör 14 olika karaktärer på ett helt fantastiskt sätt!


Med stora och små gester, underbart minspel, fantastisk känsla för både språket och människorna blir det succé och publiken jublade! Han avslutade sedan med den magiska historien om "Femfingermandeln" och Otto i Korpmyrberget av Torgny Lindgren. Vi var sålda! Som vanligt! 

Tack fina Anna för en fantastisk kväll och underbart sällskap! Du är en pärla och jag blir så glad av dig! <3
 
Nu ska jag dra mig tillbaka i min ensamhet, lägga mig och läsa och fundera på om det kommer någon inbrottstjuv jag kan underhålla i natt (Emma-maraton?) eller om jag får vara ledig tills imorrn och jobbet på Statt... Haha! Tack alla för en fin dag!