Snygga sopor...

Lite jobb, lite annonsering, lite affischering och snurrande på stan vilket betydde att jag fick lika många påsar med mig hem... Hmm... Jag ääääär oförbätterlig!

Kommande annonser i Norran! Och glöm inte att man också kan köpa Ticnetbiljetter på Nordanå! Föreställningarna i Piteå är i princip utsålda så häng på låset. Jag har lovat flera på stan idag att sjunga bättre än på Julgalan i fredags... Haha! 

Sedan hem en sväng och iväg med lite återvinning. Jag hade tur och fick trevligt sällskap:
 

Skellefteå AIK:s tjeckiske back Martin Ševc! Han lärde mig att uttala sitt namn (typ: Schäft(s)). Ja, det är inte lätt - men han var en glad skit som gärna ställde upp på bloggbild och jag önskade honom lycka till med säsongen! Snyggaste sopan jag hittat!
 
Avslutade dagen med en tur till mamma och pappa och det är förstås inte så enkelt att flytta till stan - eller att en av dem är mycket piggare. Mamma vill ju gärna att de ska komma sig ut och nu ska vi be om assisstans (måste ansöka) så att någon från hemtjänsten kan köra rullstolen så att de kan följas. Visst kan vi åka dit men vi jobbar ju också på dagarna. Ja, jag ska ta med dem ut senare i veckan. 
 
Träning ikväll och jag landade i soffan helt färdig... Somnade nästan men så började Dicte och det vill man inte missa! Ha det bra alla!
 
 
 
 
#1 - - Lelle Persson:

Hehe! Själv tänker jag på käftsmällar utan mällar...

Svar: Haha! Fast det var mer sch-ljud. Tror jag... Glad i alla fall! :)
Monica Lindgren