Magisk julgala!

Vilken kväll vi hade igår! Heeeeeeeelt otroligt bra! Efter en heldag med repetitioner och genomdrag var jag så trött att jag sov en timme igår afton för att orka med kvällen. Jag var väl rädd att det skulle bli segt och jag inte skulle hålla ånga oppe... Helt onödig oro. Det var fullt ös heeeeela tiden! Sååååå nöjda! Vi fick till och med vara med och leka... Haha!
 
Nu får ni en bildbomb och inte så mycket text eftersom den här dagen också varit späckad och jag inte förstår var tiden riktigt tar vägen... 
 

Snyggt på ladan när vi kom!


Maken tog fokus direkt!


Och vi fick helt sjuuuukt bra platser framför scenen! Kan någon haft ett finger med i spelet? Ja, vi hade ju köpt platser längst fram men det här var mer än vi förväntade oss.


Marika, Åsa och Carina med fördrinken!


Och här hade vi lastat för oss årets första julbord!

Det var säkert mycket som gick att förbättra rent logistikmässigt. Vi fick t ex drinkbiljetterna när vi hade hunnit äta en lång stund... Och själva insläppet innebar avprickning på lista tre gånger... Kändes onödigt rörigt. Köerna till toaletterna gick också genom samma passage som den till stora buffén (gissa trängseln?) - men vi var på gott humör och inte så lätta att irritera. Maten var fantastisk och Food gör det igen; Nästan 3000 portioner mat som både smakar bra och är varm! Otroligt! Tack!


Här var vi ute på en runda (läs; toalettkö) men Åsa hann glittra ikapp med utsmyckningarna. Det var väldigt fint på arenan och riktigt "juligt"!


Janne glittrade också... Och visade nästan prillan... Haha!


Sedan drog det igång. Bo Kaspers var förshow och inledde med "Stilla natt". Fantastiskt! 


De körde sedan alla våra favoriter och vi som kommit för att titta extra på dem var supernöjda!


Åsa glittrar ihop med en annan pitebo... :) De har nåt speciellt tillsammans!


Och Bo klämde i med Santa Lucia - både på svenska och italienska. Starkt!


Bästa Sofia som arrangerade swischade förbi för att hinna kramas! Bra jobbat igen min sköna böna! Man blir också så glad att se dig!


Roligt under galan var att de mixade artister så att det blev nya konstellationer och duetter. Här ser det ut som om Bosse vill slita ner Ebbot men så var inte fallet.


Sköna lirare!


Och jag och Åsa fick tomteluvor som vi skulle få anledning att återkomma till...


Sjukt bra Bo Kaspers Orkester! Bara kärlek!

Därefter blev vi uppkallade på scenen tillsammans med ett helt gäng tomtar. Sångtävling... Oj! Och vilka applåder... Överväldigad!

Fast vi var mest glada över att få komma så där nära snyggingen David Hellenius... Haha!


Ja, här har vi kladdat lite båda två... Herregud vilka fula tanter vi blev. Men roligt hade vi!


Och sjöng för kung och fosterland!
 
Jag hann också krama dansken Sören Baggesen som jag träffat under mina uppdrag på Nordic Light och som visade sig vara en skön sångare!
 

Här verkar Åsa ha fått ihop det! Eller åtminstone närkontakt...
 

Och här gjorde jag några tappra försök...


Snälla... Haha! Men det gick bra för oss trots att man faktiskt får hjärnsläpp när man står där. Åsa blev trea, jag tvåa och vann gjorde:


Sören! Han är numera anställd på Nordic så det var väl en bra välkomstvinst!


Sedan drog det igång på allvar! Lena Ph! Vilken stjärna hon är!


Ja, ni ser ju!


Petra Marklund hade händerna upp i luften!


Och dansarna som var med i varenda nummer var bara något så fantastiskt bra! 


Timbuktu! Han ääääär en sån entertainer!
 

Och där kom Lasse Berghagen in! Nu tror ni kanske att kvällen tappade tempo - men icket. Här fick han alla att ställa sig upp och sjunga allsång till "En kväll i juni". Härlig stämning när vi sjöng "Han tog av sig sin kavaj..." 


Ebbot Lundberg! Cool som fan!


Och i skön duett med Lasse! 


Man blir lycklig när man ser hur roligt de också har på scenen!


Och Lena... Hon är bara så klockren!


Magnus Uggla började finstämt med "Jag och min far" och jag tror att det blev högtidligt även för honom...


Mera Timbuktu!


Och Girlpower!!!


Mannen, myten, miraklet - Magnus! Uggla alltså... Han gjorde ett medley och vi fick även här alla våra favoriter! 


Han rockade fett och ingen kan väl tro att han är 65! Vi älskar Uggla!


"Någonstans i Hökarängen, med ett fullblodsfnask i sängen..." Det är bara han som kan skriva såna här texter! Skönt provokativ.


Och ett jädra ös!


Mera duetter, ett julmedley, snöflingor och mera:


Uggla och Ph!


Petra Marklund körde sin Petter-låt!


Och Ace Wilder ville inte jobba idag heller. Ja, jag skulle också vilja "make money while I sleep"...


Festligt! Och fartfyllt fram till midnatt! 


Glitter! All over!


En magisk kväll på många sätt! Så otroligt nöjd efter en utekväll har jag inte varit på många år! Tack till hela gänget för sällskapet - men mest till galet bra artister som visade stjärnstatus! Respekt!
 
Ja, nu blir det inte mer idag. Jag ska knoppa in och får fortsätta livet och bloggandet imorrn! Sov gott alla glada!