Det bidde ingenting...

Idag vaknade jag som Mäster Skräddare - med stora visioner i sikte - men med futtigt resultat... Det blev möjligen en lite tillfixad tumme. Haha!
 
Vaknade är väl en överdrift. Jag har gått omkring som en zombie hela dagen, så genomtrött och kanske med lite feber eller nåt' skit i kroppen. Valde att avstå lunchträningen och hade för avsikt att gå på yoga ikväll - men missade tiden... Jag blev inte ens förvånad. Det var bara en sån dag.
 

Vid tiden för yogan hade jag precis kommit igång med vardagsrummet. Sydde ju nya gardiner i söndags och vet inte om jag är nöjd. Snyggt tyg från Spira - men skulle jag ha gjort längder igen? 


Fast å andra sidan har vi en nyfiken katt och med tanke på de håriga längderna (jo, jag har dammsugit dem ett flertal gånger men Skrållan har hår som räcker längre...) som jag tog ned så var det nog bra att det bara blev kappa...


Köpte ett par kopparfärgade hus på Ingmar som fick komplettera de vi redan har. Vi gillar ljushus!


Satte ljusslingor i ett par större hus som fick bli fönsterbelysning. Här står också huvudet "Någon" som är inköpt på IKEA och en present från Lärkeryds. Jag älskar det!


Köpte också ett par korgar på Ingmar och plockade fram ett par av makens helgjutna ljusstakar. Han har mycket kul på "Tag själv-lagret"!


Den här höga ljusstaken är superfin och passade helt plötsligt! Tavlan av örnen har jag köpt av Sonia Sjögren. Jag älskar den också!
 

Just nu står både den och "Man måste ju få tid att leka" av Kajsa Reicke på skänken men ska få plats på väggen framöver (Självklart älskar jag den!). Jag har ju även ett par tavlor av Christina Lundström och tänkte att jag kanske skulle göra en vägg med bilder gjorda av mina oerhört begåvade vänner! 
 

Nästa kopparhus och ett stort vitt som fått ljus!

Det blev ingen stor omgörning och vi borde nog byta mattan men det är städat och får bli så här över jul. Längtar efter att fylla rummet med våra älskade barn och deras respektive! Det är bästa inredningen!
 
Annars har jag haft ett spel när det gäller gatubelysningen igen... Det är gott som räcker längre och jag inser att det är ett politiskt beslut som fattats och därför också måste attackeras den vägen. Får bli en skrivelse av något slag. Jag är inte ensam som irriterar mig på besparingar vi inte tycker är prioriterade på rätt sätt. Redan nu är det mer än 600 personer som gillat inlägget och mååååånga som kommenterat. 
 
På FB skrev jag igår kväll:
"Nu är läget akut!!! I en så pass stor (och rik) stad som Skellefteå ska inte stora bostadsområden som Morö Backe vara släckta nattetid!!! Andra städer lyser upp stan när mörkret kommer - vi släcker... Vad ger vi för signaler till inbrottstjuvar och våldsbrottslingar?? Nu har det varit minst 10 inbrott på Morö Backe senaste tiden och vi kräver LJUS!! Och poliser!! Skämmes!! Och jag vill inte ha ett svar om att nattsläckning tillämpas. Jag vill ha TÄNT!!!"
 
Har fått svar om att nästan all inbrott sker dagtid.... Då blir man ju bara förbannad! På landsorten ska lyset släckas 23.00 och jag som trodde att Morö Backe var en stadsdel? Sista ordet är inte sagt i den här frågan och jag går vidare! Vägrar acceptera en tumme...
 
Nu har jag tydligen också vaknat till ordentligt så då blir det ett par timmars jobb. Synes!