On tour! Till Norsjö!

Kort turné till inlandet idag och Trätrappor i Norsjö som hade 90-årsjubileum! Hann slänga ihop en pannkaka och bjuda Åsa på lunch innan vi åkte iväg för att fixa allt och soundchecka! Hann också få syn på en skata som verkligen var angelägen om det sista som återstod vid fågelbordet...
 

Den gick in för landning...


...och attackerade talgbollen! Inte ofta de kommer så nära huset. Kanske dags att plocka bort vintermaten. Skator är inte mina favoritfåglar!
 
Men vi skulle ju iväg och det går snabbt att ta sig till Norsjö - trots att det idag var vägarbete längst sträckan! Men jag och Åsa har inte setts på länge så vi hade myyyyycket att ta igen! Så roligt att få jobba med dig min bästaste kollega!!!
 

Åsa glittrade som vanligt och lade direkt beslag på VD:n...


Hon blir lite tagen när hon träffar många män i ledande ställning... Haha! 


Ja, jag var ganska positiv själv också! Haha! Ler jag bredare så går jag väl av... 


Hur som helst så svarade vi både för toastmasterjobbet och underhållningen! Eller så var vi bara förspel... nej, förlåt, förband till "Hat over Hills" som tog vid när vi slutade. Stort tack till killarna som assisterade lite som ljudtekniker och tack till Peter som fixade myggorna - funkade fint!

Vår nyskrivna berättarpjäs om ledningsgruppen gick verkligen hem i stugorna och det är väl därför jag tycker att det är så roligt att komma med nytt och lokalt material - alla känner igen sig och isen är bruten på en gång! Vi skojade med de flesta, åt god middag och hade väl störst svårighet att hålla en del av dem borta från scenen... Ägaren fick blodad tand och ville gärna göra mer än att hälsa välkommen... När han började berätta historier om bordeller i byarna tyckte vi nog att det fick räcka! Haha!
 
Tack för oss Norsjö! Härligt gäng, nöjda kunder och så roligt att få stå på scenen med Åsa igen! Jag har längtat! Det bästa var väl också att vi kom oss iväg hem redan innan 21.00! Nytt rekord! Passar bra då jag ska skriva mer text och jobba även imorrn! Nu ska här sovas...