Lysande premiär!!!

Vilken hektisk - men alldeles magisk dag! Äntligen premiär för Norrländsk Passion - detta fantastiska projekt som jag är så otroligt glad att jag fick uppdraget att producera! Och vilka människor jag fått chansen att lära känna - både på scenen och bakom! Proffsiga, ödmjuka, glada, kunniga och alla med en enorm utstrålning! Det här är teater när den är som bäst! Jag är sååååå stolt över er alla! Och publiken var tagen och helt lyrisk!

Det började lite spännande eftersom någon noterade att biljettnumren blivit felaktiga... Det visade sig att min numrering från 1-160 på läktarna inte stämde och att biljettkontoret sålt numrerade biljetter med nr 1-20 på varje rad!!! Det betydde att den som satt på rad 4, plats 12 nu skulle sitta på plats 72... Heeeeeeeeeelveeee... 
 
Samtidigt upptäckte vi att serveringspersonalen inte kommit ännu! Ringa, ringa, ringa och maila... Puh!

Medan mina kollegor tog hand om foajén ansvarade jag för att placera publiken och både räkna om och hänvisa dem till rätt plats... (Jag är väl högljuddast och oräddast...). Ett par av värdinnorna och en producent från Jämtland hoppade in och hjälpte till och vi kom igång bara ett par minuter försenade! Vilken chockstart! Jag hann inte ens gå på toan innan... Men det gick det här också! Skönt!
 

Och så kom vi igång! Och jag njöt! Allt hänger ihop och alla var på tårna och presterade sitt alla bästa! Ni är bara så braaaaa! 


Och Mimie Märak... Hon försvarar sitt ursprung och hennes spoken word drog ner jubel!


Dansgruppen Barda ger den här föreställningen ytterligare en dimension och var klockrena ikväll!

När vi skulle igång igen efter paus så hängde sig ljudbordet och jag fick göra ännu en akututryckning för att berätta för publiken vad som hände och att vi skulle igång på ett par minuter... Mycket skratt gjorde att det hela blev ganska avdramatiserat... Efter dessa två akuta händelser blev kvällen tack och lov ganska lugn! Haha!


Ola Stinnerbom och Nina Nordvall Wahlberg är två av de samiska stjärnorna och förvandlar allt till guld när de kommer in...


När Ola avslutade sitt nummer med att jojka och samtidigt klättra sex meter upp i trossen reste sig håret på armarna...

Slutet... Stående ovationer och magiskt jubel! Ni är bara bäst och jag är så stolt och nog lite kär i er allihopa!!! Bamsekramar!!!
 
Nu kom jag upp på hotellrummet efter en kanontrevlig fest där jag fått massor med presenter och kärleksfullt beröm på ett sätt jag aldrig varit med om. Sitter och känner mig lite rörd och högtidlig på något sätt... Och sååååå lycklig över att vi kom i MÅL! Men jag var aldrig rädd... Haha!
 
Det här mina vänner, är NORRLÄNDSK PASSION när den är som bäst! Stolt, stark, storslagen och rakryggad! Missa inte den här unika upplevelsen! 
 
 
#1 - - Birgitta Sjöström:

Fantastisk föreställning!
Tack vare DIN kreativitet och spontanitet blev det sååå bra!

Tack!

(en av värdinnorna)

Svar: Tack själva för all hjälp!!! Stor kram!!
Monica Lindgren