Jobb och kärlek!

Kort sammanfattning av den här helgen.
 
Idag har jag suttit klistrad vid datorn sedan i morse och med ett hektiskt tempo jobbat med ombokningar, information, ansökningar och organiserande med ett par pauser för dusch och middag. Jag försöööööööööker avveckla mig själv i projektet och då gäller det att vidarebefordra så mycket information som möjligt. Och jag kan inte sluta...
 
Nu har jag ju skickat information kontinuerligt sedan i september förra året men tiden går och folk glömmer. Viktiga mail från i februari är som bortblåsta - hos alla utom möjligen mig. Där är de fortfarande stämplade i pannan och jag kan inte bli av med att-göra-uppgifterna om inte någon annan tar vid... Jag är en MYCKET SJUK människa! Haha!
 
Jag får dessutom ta hand om allt jag inte hann innan premiär för att jag är så URUSEL på att delegera i tid! När jag har som mest att göra känns det som om tiden inte räcker till för att vidarefordra uppgifter och nu när tiden är slut är det nästan för sent. Jag skriver det här i bloggen så att jag ska komma ihåg mina egenheter! JAG ÄR USEL PÅ ATT DELEGERA I TID! Där hör jag! 
 
Hmm... Nu fick jag så jag teg. Haha!
 
Satt ute och jobbade en stund till det magiska ljudet av en motorsåg som först inte startade och sedan drog igång på allvar... Barnens kompisar sa alltid att hos oss var det alltid sågljud från garaget. Nu har det flyttat utomhus!
 

Maken blocksågar de stora granarna vi tog ned på tomten med ett sågverk för motorsåg han köpte för länge sedan. Jag minns det väl eftersom jag följde med in till försäljaren och fick en keps samt ett tecknat tryck med en bild av troll som sågade i skogen... Förmodligen det fulaste jag någonsin sett... Haha! Men timret blir fint! 


Och jag fick äran att i en paus hjälpa till att bära bort... Fy fanken så tungt! Jag som inte rört på mig på 1, 5 månad p g a jobb och tidsbrist blev sjukt andfådd efter tre stockar som jag nästan inte orkade bära... Nu börjar definitivt en ny tid! Igen! Imorrn är det i alla fall äntligen dags för träning! 

Observera bara att vi inte har köpt likadana skogsjackor!!! Jag lånade makens för att slippa smutsa ner mig... Det hade annars blivit lite för mycket med likadana jackor bara för tre granar... Haha!

Och jobbar man i tio timmar får man snabbfixa mat! Ikväll blev det därför snabbgrillad lokal lammentrécôte från Nyhléns! Jag grillade och maken gjorde resten! Funkade fint! 
 
Nu ska jag fixa ännu en kopp kaffe och sätta mig i soffan och bara dö bort en stund... Men hallå! Jag skulle ju skriva om kärlek också! Den kom över mig igår som ett varmt och gott brev på posten! Såg ju Schlagerfestivalen och blev så lycklig över att bästa låten vann och att därigenom också kärleken segrade! Kärleken till mänskligheten och möjligheten för alla människor att få vara precis som de vill! Lovely!