I skogen!

Jag tog en time out och har även låtit bloggen vila! Det behövde den eftersom den började bli så trött på mitt tjatande... Haha! Nu är vi dock båda tillbaka - om än i något begränsad upplaga!
 
Det blev en lång dag även i måndags som slutade vid datorn strax innan midnatt. Tisdag ägnade jag åt jobb och möten och däckbyte och sen... Ja, sedan tyckte jag att det räckte och åkte jag norrut för att koppla av ett par dagar eftersom jag känner att jag verkligen behöver det nu! Känns bra även om jag nog tror att jag behöver ett par dagar till - och då tar jag det! Numera är jag mer angelägen om att också må bra och jag klarar hög arbetsbelastning fint - om jag får vila mellan varven!
 

I Byske möttes jag av störtskur som var högst lokal under 90-sträckan... Tur! 


Och när jag såg den här skylten visste jag att jag var på väg åt rätt håll! Ut i skogen!

Eftersom jag är ganska aktiv i sociala media så får väl alla vatten på sin kvarn när jag nu sitter vid datorn och bloggar - men det bryr jag mig inte om eftersom jag gör preciiiiiiis som jag vill när det gäller den här uppgiften och jag använder ju bloggen som en form av dagbok! Jag har också svarat på ett par akuta mail och telefonsamtal men det är ju svårt att koppla bort allt.


Vi har i alla fall haft ett riktigt tjejdygn i Åsas trivsamma stuga som hon precis har köpt! Ja, Alma var naturligtvis också med!


Och Åsas fina syster Barbro! Hon målar, krattar och stökar och hade jobbat ute hela dan! Skönt då att koppla av några minuter i uterummet!
 

Otroligt trivsamt och ljust! Fick också kaffe i nostalgikoppar - likadana som min kompis Yvonnes föräldrar hade när jag var liten! Underbart!
 

Rikt djurliv! En ekorre satt i en tall utanför och visade upp sig! Ingen bra bild men charmigt! Och det är hela stugan! Ingen lyx och många renoveringsprojekt som påbörjats eftersom hon nyss blivit ägare - men hemtrevligt, varmt och mysigt, med fantastiskt läge och utsikt över havet!
 

Vi lagade middag tillsammans och korv stroganoff med god sallad och grillad sparris smakade ljuvligt med den här utsikten!


En hundpromenad hann vi också med där vi stannade vid kallkällan för att hämta vatten på väg hem. DEn måste ju ha varit M-in?


Åsa fyllde flaskor med otroligt gott och iskallt vatten - och jag fotade! Vattnet kommer underifrån och det bubblar av tillströmning vilket gör att källan inte heller fryser igen på vintern. Helt otrolig grej egentligen!
 

En tur ner till den strand hon delar med två grannar! Lite jobb med vassröjning och sly men superfint läge!


"Allt he du si he jer mett"! Även den numera bortglömda grillplatsen som tack vare övertäckningen visade sig innehålla ett fullt fungerande specialgjort grillgaller! Perfa! 


En härlig eftermiddag och ljuvlig kväll! Här står vi nere vid vattnet och blickar upp mot stugan! Superfint! Ja, allt är kanske inte tipp topp så det finns saker att åtgärda framöver:


Som t ex den extremt dåliga men mycket personliga skorstensväggen till bastun... Här har man använt det man fått över och hittat... Förra ägarna sa att det var svårt att få upp värmen... Tror jag det! Man kunde ju se ut! Haha!
 

Själva stugan är hur mysig och personlig som helst! Liten?


Ja, det följde ju med ett tillhörande uterum, kök, sov- och vardagsrum! Tur! Lador med lutande väggar gör dock att ingen vägg är riktigt rak...
 

Jooooooo! Den här! Och här har Åsa tänkt ha ett stort skåp som hon räknat ut på ett ungefär att den förmodligen skulle passa... Kanske fattas ett par centimeter... Hahahaha! Ja, vi hade lite roligt med tumstocken sen. Det måste göras en del justeringar...


Fin kväll med ost och kex och fortsatt pratande om livet och annat! Att träffa Åsa var precis vad jag behövde! Hon är så fin och en otroligt kär vän och kollega! Man kan prata om allt!!


Fick också somna intill den här fina brasan... Man sover gott när det knastrar så där!


Och väckningen var minst lika bra! Haha! Goa', fina Alma! Sedan väcktes jag också av en försäkringstjänsteman och en rörmokare som kommit för att fixa ett par saker i stugan så det var lika bra att stiga upp... 


Jag och Alma tog en långpromenad efter frukost! Nordlig vind och ganska kyligt - men soool! :)


Och Alma skötte sig med glans och gjorde allt rätt! Hon ställde t o m upp på bild! Fast när jag skulle ta nästa knäpp var hon borta...


...eller nedanför mina fötter... "Hade du Frolic, sa du?"

Härlig start på dagen när man klär sig ordentligt! Nu blir det mer mys!