Heldag i Norsjö!

Det blev en rikigt bra dag med roligt uppdrag för Norsjö Kommun som idag inledde sina tre halvdagar med all personal för att jobba vidare med sin nya värdegrund och försöka hitta sätt att både överföra och sanktionera värdeorden i de olika verksamheterna! Jag har varit moderator och även haft med mig "kollegan Emma" som även hon jobbat med dessa frågor... Ja, hon jobbar ju med allt! Haha!

Började dock med att stöta på min favoritfaster Sonja och hennes man Ulf på parkeringen! De har stuga i Bastuträsk och hade varit inne i Norsjö för att träffa rörmokaren och äta lunch. 

Hann sätta mig och surra en stund med dem och det är alltid lika trevligt! Tycker att de såg oerhört pigga ut även om de klagar på att de blir äldre och inte orkar lika mycket - men så är de ju också ovanligt energiska! Hälsningar till alla fick jag också med mig!
 

Dags att börja ta emot personalen som alla fick en Goodiebag med lite bra-att-ha-saker!


Frukt och vatten till alla på vägen in!


Mycket skratt och härlig stämning redan i foajén! Här är det min gamla klasskompis från Gymnasiet, Inger Johansson, som numera är Kanslichef på Norsjö Kommun, som skrattar gott.


Här noterar fina och kompetenta Kommunchefen Katarzyna Wikström att alla har kommit!

 

Nya stolar i Biosalongen på Medan! Snygga och sköna! Hela salongen är väldigt fin och jag var med och invigde den i början på 90-talet när jag jobbade på Västerbottensteatern.

Nu startade Katarzyna upp dagen och sedan var det dags för Emma att orda om både Värdegrund och om själva Ledningsgruppen som fick lite annorlunda presentationer! Funkade fint även om jag nog måste korta lite imorgon.


Sedan tog Tina Hollstedt från Kompetenslaget över! Hon bröt ner Värdegrundsorden till mer konkreta handlingar och beteenden och gjorde även övningar med publiken! Mycket bra!


Och jag fick sitta i salongen och njuta ett tag - samt rycka in och utse "frivilliga"... Haha! Här har jag fått platsen bredvid Monica "Omnica" Holmgrens bror Lasse som numera är Näringslivschef!


Tina redogjorde för olika personlighetstyper där vi nog alla kunde känna igen oss! Jag är nog en typisk "Producer" med inslag av "Popcorn-hjärna"! Haha! 

Röstningar med röda och gröna lappar...
 

... och avstressande övningar! Heja!


Men allting har en ände och när Tina var klar var det dags för en Mentometerövning där vi "frågade publiken" och fick resultaten direkt på tavlan. Och jag kan bara säga att det är väldigt kloka människor som jobbar på Norsjö Kommun! Jag hade ju heller inte väntat mig något annat... 

Bra stämning och mycket positiv respons! Bra dag och trevliga människor! Bara att tacka för middagen jag blev bjuden på och sätta sig i bilen!

En sista vacker vy över Skellefteälven!  
 
Nu sover vi lite och laddar för en ny dag imorgon! Ha det bäst alla!