Ö-vik T&R!

Full fart på jobbet idag! Uppe med alla tuppar i världen och iväg redan 07.00 mot Örnsköldsvik! Vete fanken hur det där gick till - men det gick... Haha!


Ja, här ser man i alla fall tydligt att det var jag som körde! Men vem fotade? Haha!

Skitföre med mycket tung trafik och slasksträng i omkörningsfilen...
 

Ännu tyngre trafik...


Men det har också sina fördelar. 0,78/mil! Nytt rekord! Men det blir kanske så där när man tvingas hålla hastigheten...


Tre timmar och tre minuter senare stegade jag in på Fjällräven Center! Skönt! Kändes märkligt att allt gick i rött och lite grönt - istället för gult och svart. Besök i fiendeland?


Men Modoiter kan också vara glada! Bra möte med Fritidskontoret och Evenemangsansvariga på arenan! Jag hade också fått sällskap av Teater Västernorrlands scenmästare Jens Nyman och det kändes bra med tekniskt stöd. När alla överenskommelser var klara blev det rundvandring i lokalerna som jag bara hade sett och valt ut på ritningen.


Fritidskontoret avvecklade sig och Ulf Ödmark visade goda sidor! Kolla mössan... Ett gammalt AIK-fan sedan Hardys dagar! Hans chef Sune Westberg hejade för övrigt på Leksand... Modo har det tufft på flera sätt!

Men de har en fin arena!
 
          
Fina utskter idag! Inlast, truck i huset, loger...


Och restaurang på kortsidan. Kan bli enda risken för ljusinsläpp... Men det fanns gardiner. Teater vill ju gärna ha kolsvart! Ljuset, vet ni...
 
      
Entré från loger direkt in på planen! Inlast till höger där ismaskinen brukar gå in.
        
Bord och stolar finns det gott om och vi estimerade logeplatser. Ja, det kommer ju att vara ca 60 personer på scenen så man måste planera!      


Fanns dock bara en helspegel i varje loge (den hittade jag!) så det måste vi se över. 

      
Fikarum/Artistfoajé samt pub för servering!

      
Och gott om toaletter! Plats för kapprum i foajén. De kunde fixa det mesta!
 

Sedan gick vi en trappa upp eftersom jag hade bokat möte med Umeå2014-kontoret i Ö-vik! Bra idéer till kontaktpersoner för oss kring marknadsföring och annan hjälp!


Hann också visa bildspel. Totalt fyra gånger idag på lika många timmar...


Jens åkte hem och jag besökte Teaterföreningen som håller till i Folkan Teater. Det är ett hus med betydligt ledsammare look - men trevliga och engagerade människor!


Mitt emot låg solariet - som nu fått nya rör! Jo, jag tackar jag! Hur det hör hit? Inte alls faktiskt... Haha!


Avslutade med besök på Turistbyrån som ligger i samma hus som Biblioteket!


Man blev lite glad när man steg in... Och Kicki och Ann-Sofie var alerta och glada över att få veta mer. De kommer också att ta emot allt material kring föreställningen.


Riktigt snyggt på bibblan! Ja, här vände jag hemåt - lite trött men väldigt nöjd med dagen! Och jag skulle ju orka hem också...
 

Kort stopp i världens bästa by och hann med både besök hos makens föräldrar...


...och mina egna! Mammas nybakade semlor kan man ju bara inte säga nej till! Insåg att jag skulle missa min träning men idag värdesatte jag något "högre"... Haha!
 
Imorrn blir det rapportskrivning och avtalsgenomgång. Kommer att bli väldigt bra det här! OCH det största problemet är fortfarande att få alla att förstå vad det här projektet innebär... Det ÄR ett teateräventyr av stora mått men hur ska man kort beskriva det?
 
Fem länsteatrar, som tillsammans täcker upp halva Sverige, bidrar med nyskrivna pjäser, musik, jojk, humor, sång, dans, ljud, ljus, personal och en massa jävlar anamma. Lägg därtill också lokala körer på varje ort som sjunger en del av den fantastiska musiken. Det kommer att bli storslaget, roligt och en sjukt häftig upplevelse! I Skellefteå blir Norrländsk Passion Sommarteater i ett stort cirkustält på Nordanå - och på övriga orter tar vi plats i ishallarna! Det här är en unik upplevelse man inte får missa! Biljetter på Turitbyrån och Ticnet! 
 
Ja, nu blev jag lite "säljig" också... Sorry, men det är ett projekt som inte gör några som helst vinster utan produceras för att ge er alla det mäktigaste vi har i teaterväg under Umeå2014! Nu måste jag tagga ned och vila lite. Har försökt se hockey under tiden men det var faktiskt inte så kul idag... Idag tror jag tyvärr att Modo vann...