Muskelminne?

Det heter ju att kroppen kommer ihåg vissa saker utan att man påminner den. Det kan vara saker som händer, människor man möter eller texter man läser som ger en flashbacks av något tidigare upplevt. När man försöker lära sig stämmor så sätter de sig också där och återkommer (om man har tur!) varje gång man hör samma komp. Haha!
 
Kroppen kan också komma ihåg om man mått bra eller dåligt vid någon tidpunkt på året och kanske är det därför människor lider av höst- eller vårdepressioner? Vad vet jag? Jag vet i alla fall att min kropp brukar tagga ned i nån sorts "depp-mode" i början på novemer och det tror jag var en återkoppling till min utbrändhet som började med en sjukskrivning 7 november 2000. Numera är det kanske inte ett så aktivt minne - men det händer fortfarande att jag känner av det.
 
Just nu jobbar jag med en text som kanske ska leda till en mer allvarlig monolog i höst. Jag säger "kanske" eftersom jag efter ett par sidor drabbades av en lättare panikångest... Och det bara av de minnen som kom över mig medan jag skrev... Kroppen kommer definitivt ihåg! För jag hade då fan inte bett den! Haha! 
 

Nu blev det där inget bestående minne så jag har fortsatt dagen med utesittning! Med det här vädret kan man inte sitta inomhus eller ägna sig åt städning! Jag ser ju att många av våra vänner verkligen prickat rätt vecka i fjällen och det är bara att gratulera! Hur skönt som helst!


Jag tog t o m en "så kallad" löptur i afton! Ja, det betyder att jag springer en kilometer innan kroppen kommer på att det var just här den började bli trött... Haha! Då går jag en bit och sen springer jag igen. Blev 50/50 i 4,5 km och det får faktiskt duga! 
 
Jag har ju också ägnat mig åt lite matlagning. Tog upp lägg av spädgris som jag fått av Pär och Mie och tänkte att nu är det dags!

Perfekt mat som lagar sig själv medan jag gör annat! Kokade dem i rödvin, fond, kryddor, lök, vitlök mm tills de var alldeles möra.
 
Penslade med lite marinad och grillade (i ugnen idag...) för att få lite yta och mer smak. Helt OK och sjukt mört! Hade kunnat salta lite häftigare men ibland har jag ju också överdoserat och det är ju svårare att fixa till. Lite smörfrästa primörer till passade alldeles utmärkt!
 
Och nu hoppas jag att den här middagen sätter sig i muskelminnet eftersom jag just nu mår väldigt gott! Ska passa på att se lite TV innan det är dags att bryta strömmen... Earth Hour ikväll och sommartid i natt! Ska bli intressant att se om man kommer ihåg att ställa fram klockan - eller komma för sent hela morgondagen! Haha! Jag får prata med muskelminnet...