Mod!

Sitter och jobbar! Ja, det blir ju så här när man inte kommer igång så tidigt på morgonen... Haha! Men jag borde faktiskt strunta i att jobba på kvällarna och börja städa huset eller sy nya gardiner eller nåt annat som skulle göra att det kändes lite fräschare här hemma. Men det blir väl när vi kommer tillbaka med ny inspiration från Göteborg och Stockholm! Just nu längtar jag mest iväg!

Gjorde ett avbrott för Mammografi där jag faktiskt träffade en namne som brukar bli uppringd av människor som frågar om hon är "den glada Monica"? Wow! Om jag går under epitetet "glad" så blir jag faktiskt nästan rörd... Nu har ju inte dessa människor sett mig när jag är sur, stressad och arg - men det är kanske lika bra... Haha! Ja, det var en trevlig kvinna jag träffade så jag tyckte att hon i så fall också skulle kalla sig "den glada"!

Kul med folk som pratar i väntrummet - för det vi väntade på var kanske inte lika roligt...
 

Men nu läste jag information på dörren och inser att det är för min skull som de klämmer hårt! Ja, jag var väl inte särskilt upprörd - men det tar faktiskt ont... Kontroller vartannat år är dock en billig livförsäkring! Tack!

Åkte på teatern för lite möten och kom sedan hem och tog emot en ny leverans från Brobergs fisk! Nu har vi både fisk, lammfärs, kryddor, fikonmarmelad och lagrad parmesan hemma... Jo, de utökar!


Det blev därför en kalasdessert... Såååå god ost! Och marmelad! Skickade en bild till maken för att fresta honom innan han slutar jobbet men jag tror inte den gick iväg. Nu får han ju snart smaka så det är väl ingen fara. 

Lät TV:n stå och surra i bakgrunden och fick glädjen att se teaterchefen Fransesca Quartey vara spanare i Gokväll tillsammans med "klokskapet" Stefan Einhorn! 


En perfekt duo! Stefan Einhorn har den mest behagliga röst man kan tänka sig - den är nästan lite meditativ! Han spanade om situationen i Uganda och Fransesca om de senaste nazistupproren och vårt värnande om demokratin! Mycket bra båda två!
 
Men bäst och modigast idag var ändå en god vän som vågade trotsa sina rädslor! Bra jobbat du underbara kvinna! Hon lade också upp den här fantastiska dikten på FB och jag bara måste ta med den som en ljuvlig avslutning på den här dagen! Jag tillägnar den alla som behöver lite extra mod - och en gynnsam vind!
 
För att man skall kunna flyga 
måste skalet klyvas
och den ömtåliga kroppen blottas

För att man skall kunna flyga
måste man gå högst upp på strået
också om det böjer sig
och svindeln kommer

För att kunna flyga
måste modet vara 
större än rädslan
och en gynnsam vind råda

ur ”Instruktion för skalbaggar” av Margareta Ekström
 
Och efter en sån avslutning kan man ju inte sitta kvar och jobba... Nu är jag så modig att jag ger upp för idag! Sov gott och var rädd om er alla underbara!