Mest passion...

Att jobba med passion är inte det sämsta! Det är i alla fall ett roligt begrepp att använda om något som skulle kunna vara en vanlig jobbdag! Ikväll hade jag planerat att avsluta den med en resa till Luleå för att se en föreställning, träffa regissören och naturligtvis krama om Oskar och Lisa. Men jag är sliten efter en tuff vecka och kände att jag faktiskt måste kunna ändra mig! Och jag gjorde det! Jag är inte bra på det där men det kändes oerhört skönt att komma hem och bara slänga sig i soffan istället för att sitta i bilen igen.

Nu är min plan att efter yoghurt och nötter i soffan bara se lite onödig TV och sedan slänga mig i säng! Jag kan längta så mycket efter att soooova... Men jag kanske piggnar till eftersom jag hade en bra och ganska sen morgon - borde alltså klara några timmar till!
 

Dagen började bra och när jag väl steg upp var Ulf och Johan redan igång med att prata skog och annat som hör till när man blivit hemmansägare. Johan hade med sig chokladwienerbröd och hämtade även Thaimat till lunch! Vilken service! 


Såå gott! Efter lunchen åkte jag ned på teatern för vara med på produktionsmöte tillsammans med ateljépersonalen och scenografen som var på plats idag!


Bra och effektivt möte! Allt flyter på och med all fantastisk personal är jag inte förvånad! Tage är teknisk chef och lugnet själv - det är väldigt bra! Även för såna som mig... Haha!


Leffe är världens bästa teatersnickare och den som tagit han om bygget! Svetsjobbet har varit ute på entreprenad och sedan hyrde vi en industrilokal för att sätta upp allt. Jag visade ju bilder redan igår men ni får ett par till idag. Jag och Fransesca åkte dit för att se allt på "rikt"!
 

Fascinerande och väldigt väl genomtänkt - från konstruktionsritningar till färdig produkt! Dekormålarna var redan igång med att grunda första omgången skivor!


Catharina och Jimmy i full gång! Här kan det se ut som om de målar var sin färg och möts på mitten men jag kan garantera att det målas i teaterns favoritfärg: Svart! 


Teaterchefen på plats! Om det här hade varit Lulu Carter så skulle det mycket väl kunna vara en ovanligt ärtig målare i arbete - men i verkligheten finns arbetskläder! Tur! Hon var i alla fall kanonnöjd! Och jättesnygg!

Avslutar med en bild av Jimmy med ett tillbehör jag måste visa maken: En burk med lock anpassad till roller så att man kan stänga till och ta fram samma nästa dag utan att den torkat ihop! Definitivt köpläge! Fanns även små!
 
Nu sitter jag själv här hemma eftersom maken jobbar i regnet på Skoter-VM. Jag skulle ha kunnat åka ner och titta men njuter av att bara glutta lite på "Let's dance" och kanske ett avsnitt "House of Cards", Känns som en lagom passionerad syssla den här kvällen!