Magisk dag i Luleå!

Julklapparna räcker länge i år. Vi fick ju biljetter av Oskar och Lisa till konserten med Bo Kaspers Orkester på Kulturens Hus och igår var det äntligen dags! Det bästa med just den presenten var också att vi skulle följas allihopa - även Lisas föräldrar. 
 

Sonen tog emot och skar upp surdegsbröd till fikasugna föräldrar!


Galet glada allihopa och Ulf och Eva verkade ha pratat ihop sig om klädseln... Haha!


Sedan kom Lisa hem från jobbet och nog är det mysigt att få besök av lilla mamman! Fina båda två!


Oskar och Lisa hade köpt matkasse från "Hemmagastronomi" i Luleå. Där kan man beställa en påse med en sammansatt meny med lokala produkter som man sedan tillagar själv. Igår blev det Suovasrökt renstek, Lingon/vodka sky, Mandelpotatispuré med Skabramost från Jokkmokk och Sotad minilök med brysselkål. Oskar testar timjandoften - eller gör sig en slutspelsmustasch?

Det blev lite hackande och putsande när vi hjälptes åt allihopa! Kul!
 

Far och son redo att ta för sig!


Och far och dotter likaså! Maten blev alldeles fantastiskt god och vi kunde inte ha ätit bättre på restaurang! Det här är en kul idé! 
 

Sedan fick vi dessert också! Gino... Mmm...


Måste dokumenteras! Haha!


Hallon, jordgubbar, banan, kiwi, mango... Och vit choklad! Sjukt gott!

När vi druckit kaffe och "jäst" klart var det dags att åka ner på Kulturens Hus! 


I väntan på ungdomarna!
 

Och i garderoben träffade vi Åsa och Caritha! Så kul! Vi visste inte om varandra! Såg sedan att de var ute på lokal efteråt med självaste Bo! Lovely!


Fin utsikt!


Glad insikt!


Och på plats! Oskar jobbar ju på Kulturens Hus och var på hugget när biljetterna släpptes. Därför satt vi också i mitten på rad 10 där ljudet är bäst... Det tackar vi för!


Snygg fond med gamla skivomslag! Men bäst ändå när alla kom in på scenen.Vilket jubel! De når verkligen en bred publik med sin jazziga pop och många var t o m äldre än oss! Oskar och Lisa definitivt yngst men lika stora fans!


Det började lite "O-Norrbottniskt" med lite skryt om deras egen förträfflighet!

Du och jag
Är vi ett annat slag
Är vi ett undantag
Du och jag?
 

Sedan radade de gamla hits och nya låtar med samma genuina säkerhet! Enormt duktiga musiker och så härligt med mycket blåååååååås! Jag älskar Bo Kaspers!
 
Vi sitter i samma bil, vi sitter i samma bil
Tusen år och tusen mil, vi sitter i samma bil.


Texterna är så bra att jag låter dem ta över bloggen idag!

Det är som att synas
ändå slippa se
Att stå i mitten
och ändå stå brevid
Det är en stund på jorden
man önskar vore fler
Det är så jag vill
förklara det för dig
När allt ljus är på mig



Dom vill att vi går hem
Men det vill inte jag
För jag tänkte ge dig
Ett kanske välbekant förslag
Om du vill att dagen din ska sluta speciellt
Tar vi in på hotell i kväll


Hon är så söt när hon sover
Själv har jag inte fått mig en blund
Det är den bästa av gåvor
Att kunna sova lugnt


Vi åt ett fyrarättersmål
Ett sånt man gör en enda gång
I början utav romantiken
Man alltid hoppas att bli lång
Vi stod och hånglade med varann
I varje hörn vi hamnade i
Och vi var glada som ett barnkalas
Bättre lär det aldrig bli

Vi kommer aldrig nånsin veta
Vad som händer med oss sen
Den här dagen kan vi aldrig
Aldrig göra om igen
 

Så otroligt bra blås och många solon! Vi bara njöt!


Vissa har det, andra inte
Vissa har det, inte jag
Vissa har det, andra inte
Men jag hoppas jag kan
Stanna kvar ett tag


Han blåser rätt bra själv också, Bo Sundström!

Vi kommer alltid att leva,
vi kommer aldrig att dö

Så är det! Tack för en magisk kväll allihopa! Fick höra alla favoriter utom "Semester" men den får jag väl spela här hemma idag! Eller till semestern!
 
För vi har stängt fabriken, åkt så långt som det kan gå
Långt, långt upp till bottenviken,och jag kan svära på
Att det här är nog så nära, himlen som vi kommer nå