Kultur VS Hockey...

Jag vet inte om det var något jag gjorde i arenan... Kanske tog jag med mig lite vinnarskalle från Skellefteå för just nu leder Modo mot Skellefteå AIK med 4-2 i Fjällräven Arena... Inte bra! Matchen är snart slut så det är bara att ta nya tag. Tror knappast att de känner sig lika nöjda med en dag i Ö-vik som jag gjorde i måndags... Nåja, det är snart slutspel och det är ju då det gäller! Idag kan man väl nästan säga att Kulturen vann över hockeyn? 
 
Annars då? Ja, jag hade en riktig skitdag igår. Började med jobbiga telefonsamtal redan från start med människor som hellre ser svårigheter än möjligheter och det gör mig sällan på gott humör. Jag använde dock mina aggressioner till en 7 sidor lång rapport så en del av dem lämnade i alla fall kroppen. Men jag blir inte direkt stolt över mig själv när jag förlorar mitt goda humör... Jag blir inte rättvis eller trevlig heller! Innerst inne är jag kanske en bitch? Haha!
 
Åkte sedan och körde ett träningspass med Anki och det var bara hur bra som helst att "rigöra se nalta" som vi skulle ha sagt på bondska. "Rasa av sig lite" kanske låter mer begripligt? Men när jag kom hem började jag också fundera på min del i allt som händer. Jag har ju gett barnen tipset att fråga sig själva: "Vill jag ha rätt eller vill jag vara lycklig?" när de funderar på om de ska ta en konflikt eller inte. Och när jag gick och la mig kände jag mig inte riktigt säker på att jag tänkt rätt. Därför har jag rannsakat mig själv och både bett om ursäkt för min korta ton, förklarat anledningen till min irritation och samtidigt fått den där klumpen i magen att börja lösa upp sig. Det är aldrig roligt att vara irriterad på någon - det blir alltid värst för en själv! 
 
Överreagera? Jag? Haha!
 
Idag har jag också hunnit klippa mig (såååå skönt!) och sitta i möte med Jonas ett par timmar kring information och tips på kontakter som jag fick i Ö-vik. Ett kanonbra möte som jag nog måste fundera lite mer på. Jag avslutade nämligen med att komma på vad Jonas på skämt skrev till mig (jo, mig!) i ett bröllopstelegram när jag och Ulf gifte oss. "Jag gör det själv så blir det bäst! Grattis till mig själv från mig själv! /Monica" Haha! Ja, det är fortfarande roligt - och tyvärr också lite sant... Jag är lite för omtänksam för att vara en riktig egoist men jag har ett kontrollbehov jag verkligen måste brottas med! Och jag tränar... Varje dag!

Ikväll har jag varit på ett annat planeringsmöte där jag försökt träna vidare. Jag har avbrutit folk ett antal gånger eftersom jag är så uppe i varv - men tagit tillbaka, bett om ursäkt och också hållit klaffen! Jag behöver ju inte ha en åsikt om allting... Nu är jag väldigt självkritisk - men jag behöver det! 

Avslutar med lite kärleksfulla tankar om teater! Det är ju bara så häftigt! Jag har ju visat modellen till föreställningen "Norrländsk Passion" som blir sommarteater i ett stort cirkustält på Nordanå (och nu fick jag det sagt igen... Åhhh!), Den är väldigt stiliserad, enfärgad och ska få liv med hjälp av coola projektioner - och mer än 50 färgstarka personer på scenen med musik och buller och bång! Ett spektakel!

Så här ser modellen ut. Jag tar med den igen och tanken är att den är ett tvärsnitt av norra Sverige - från kust till fjäll! Och den krokiga gången i mitten är en stiliserad älv! Superfint! Nu byggs den nämligen i full skala och det tycker jag alltid är så häftigt! Att allt är skalenligt och plötsligt blir verklighet!
 

Nu är hela ramverket ihopsvetsat (jo, det ska hålla att gå på - för många!) och teaterns snickare Leffe håller på att klä det hela med skivor! Vi har hyrt en lokal för att få plats att ställa upp!

Det blir mycket järnskrot i år! Men också väldigt snyggt och spelbart! Längtar till repstart då vi ska igång med allt! Sååå roligt! Imorrn ska jag åka förbi och kika!
 
Ja, nu känner jag mig gladare och imorrn får jag fortsätta med både tydligheten - och träningen! Livet är en enda lång skola...