Göteborg levererar!

Skönt att ha semester några dagar! Jag njuter verkligen! Göteborg är precis som vanligt en alldeles underbar stad att besöka! Den har lite småstadskänsla och folk är vänliga och tillmötesgående. Inga snorkiga, stressade människor som jagar omkring och det känns helt rätt för oss nu! När papperet var slut på en offentlig toalett så tog t o m damen före mig upp ett paket näsdukar ur väskan och frågade om jag ville ha ett par... Det händer INTE i Stockholm! Det händer ju knappt i Skellefteå... Haha!
 

Hemma är det nog också heta diskussioner om "HOCKY-bilagan" som vi bara sett på nätet. Jag kanske är korkad men jag reagerade inte så mycket. Tycker att maken som vanligt tagit bra bilder och gjort en fin plankning av ROCKY-filmen! Att man sedan presenterar spelarna som slagskämpar får man väl ta med en nypa salt och lite humor. 

Ja, jag retar säkert någon men för mig är det ett större problem att alkohol serveras på arenan än att man ser fejkade bilder på sminkade spelare. Verkligheten i hockeyn är ju fan så mycket värre! Vill man undanhålla sina barn från våld så ska man nog inte välja att ta med dem på hockey överhuvudtaget. Titta gärna på den här filmen från Kanadensiska ligan. Den har visats på Youtube mer än en miljon gånger redan och det är garanterat många barn som kikat:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/article18540753.ab
 
Jag försvarar verkligen inte våldet men jag tycker att det är ett större problem med våld på själva matcherna än att se bilder på spelare som inte ens är på riktigt. Och jag hävdar att det inte heller är bra för barn att sitta bredvid personer som blir så fulla att de knappt kommer ihåg att gå tillbaka när nästa period börjar... På ett idrottsevenemang! 

Men som tur är slipper vi diskussionerna idag och jag ska snabbt övergå till Göteborg igen! Efter en härlig frukost med Emilia på hotellet så gick jag uppför röda mattan och gjorde en "Rocky" - eller heter det en "Oskar Möller" nu? Haha!
 

Håller i alla fall tummarna för Skellefteå och ser fram emot en vinst trots att det verkar ha börjat med underläge... Men det vänder! Jepp, redan i skrivande stund faktiskt! 1-1 nu.


Och maken träffade också nya vänner. Han lever som vanligt på hoppet! Haha! Sedan packade vi ihop oss och tog bussen ut till Frölunda för att hälsa på Abbe och käka lunch!


Passerade Götaverken - så nu har ni fått se det också!


Shoppingen fanns även där ute och maken var värst! Ja, till en början i alla fall... Haha!


Kalasgod sallad på ett bra ställe där portionerna kunde ha räckt till två... Vi går inte hungriga här!


Sedan vände vi Frölunda ryggen - och det gör vi väl i hockeyn också hoppas jag! Får lite reaktioner på min "Skellefteå-knapp" på jackan...


In till Nordstan för att se Emilias butiker! Här är Håkanssons som ju är en kedja som Scorett har köpt.


Mitt emot ligger Västsveriges största och nyaste butik och butikschefjobbet där är också hennes! Fin personal och härlig stämning i butikerna! Som chef får hon kramar när hon kommer in och det händer väl inte på alla arbetsplatser... 

Och jag fyndade naturligtvis:


Coola va? Det är gummistövlar! Hur fina och sköna som helst med lägre skaft! OCh när jag blir trött på dem kan jag ju alltid ge dem till "Emma"... Haha!
 
Nu laddar vi om för en gourmetmiddag på Thörnströms Kök! Lovely!