Värsta premiären...

En dag med mycket anspänning! Man skulle kunna tro att vi har haft premiär men det är verkligen i slutet av spelperioden och ingen anledning till nervositet på det viset. Nej, idag har jag haft både mina föräldrar och svärföräldrar på föreställningen med allt vad det innebär. Jag har i alla fall varit på tårna mer än vanligt och ska nu bara landa i sängen!
 

De ville alla se vad det är jag har jobbat så mycket med men jag vet ändå inte om de riktigt förstår vad det är jag gjort.

Teater är en lite komplex värld för dem som befinner sig utanför - men jag har ju projektlett hela verksamheten sedan i september och när man jobbar som operativ projektledare på teater så är man som jag producent. Sedan spelar det ju inte så stor roll vad jag har gjort. Att allt funkar och att alla är på plats räcker gott som bevis både för mig och andra. 


Här har jag tagit emot Färdtjänst-taxin och placerat mina föräldrar med kuddar och filtar på extrastolar som ska vara både sköna och lätta att ta sig till och från. 


Mitt emot på lika bra platser satte jag mina svärföräldrar! Sedan köpte jag tapas och kakor för servering i pausen, beställde kaffetermosar och bord med maken som skulle ansluta så att de inte skulle behöva stiga upp och gå runt så mycket. När man har parkerat rullatorerna är de bra om de sitter på sina platser... 


Och så startade föreställningen! Vi hade tolkar för både synskadade och hörselskadade på plats idag och det blev ett välda springande eftersom jag ville att de alla skulle få sätta sig i lugn och ro innan övriga publiken kom in. Att som synskadad se föreställningar innebär också att de får träffa ensemblen innan för att få veta lite mer om hur de olika karaktärerna och scenen ser ut. Allt gick som planerat så Tack till alla för fin service!


Full fart på scenen!


Och underbara Mimi Märak förmedlade Spoken word som grep tag i oss alla!


Hela samiska ensemblen är så otroligt bra! Man blir helt tagen när de förmedlar både text och musik ur djupet av sitt hjärta! 


Och så Barda då... Dessa underbara jämtländska dansare som jag verkligen älskar! Från stilla frid...


...till Tokdansen! 


Starkt och alldeles vansinnigt! Ni är ju bäst!

Sedan blev det paus och jag smet ut för att hämta fikat innan alla andra, maken kom med övrig utrustning men ett oplanerat toabesök tog hela pausen för mina föräldrar så jag vet inte om de hann fika så mycket. Rullator är ingen racerbil direkt... Haha! 


Men här sitter de i solen efteråt och är nöjda - med både föreställning och toabesök. Svärmor Sonja var nog den som uppskattade föreställningen mest. Hon hade verkligen längtat och det var så kul att det blev av! Alla var också otroligt imponerade!

Själva var vi helt färdiga av allt fix och engagemang att ingen av oss ens orkade laga middag... En grillad kyckling från ICA med lite sallad och ost fick räcka idag och nu ska jag faktiskt gå och lägga mig. Trött men glad att allt gick bra! 

Att gå på föreställningen var faktiskt det enda jag hann med idag så imorrn ska jag bara jobba i lugn och ro - det kan jag behöva! Mycket återstår så det är bara att lägga på ett kol! Massor med mail och offerter bara idag så det är fler än jag som jobbar på helgerna. Tur det! Tack alla fina musiker, skådisar, dansare, sångare och tekniker för ännu en underbar föreställning! Ni är otroliga! Kram!