Torsdag?

När blev det torsdag? Och vart tog de andra dagarna vägen? Nåja, jag har ju bestämt mig för att det jag hinner med den här våren är jobb - så jobb får det bli! Frustrerad ibland men faktiskt mest glad! Jag tror också att det är lättare för mig att jobba när det är skitväder... Då får jag åtminstone sitta inomhus! Haha!

Det svåraste kommer ju att bli att stänga av! Att inse att det som inte är gjort får vänta till efter semestern... Hmm... Hur gör man? Jag bestämde mig i alla fall igår att boka en resa till Emilia i Göteborg direkt jag blev ledig - för att hjälpa henne och Abbe att flytta in i en ny lägenhet! 
 
Men 1 juli inträder förmodligen också alla prishöjningar! Nästan 7000 kronor för Skellefteå-Göteborg! Va?! Då kom jag på att jag skulle kolla mina EuroBonus-poäng och nu åker jag plötsligt för 700:-! Wow! Vi ska ner en sväng till när maken blir ledig men nu vill jag bara göra ett snabbt miljöombyte och samtidigt hjälpa kärlekarna! Känns bra!

Jag är ju i grund och botten rätt omtänksam - åtminstone när jag orkar och har lust... Haha! När jag åkte från stan igår så svängde jag därför in på Aqua Spa för att köpa en liten present. Jag hittade ett fantastiskt läppglans från Bare Minerals där och Mie blev så förtjust i det när vi sågs senast. 
 

Nu har hon ett likadant! Så snygga vi ska vara i sommar! :)

Sedan åkte jag hem för att jobba, jobba, jobba... Otroligt mycket planeringsdetaljer och ekonomisk uppföljning nu. Sista föreställningen av Norrländsk Passion spelas ikväll och vi vill helst avsluta hela projektet innan sommaren. Jag vill också att alla ska veta exakt vad de ska göra nästkommande vecka när det gäller mitt eget projekt! Bara att jobba vidare ett par dagar till!

När klockan var nästan 23 tog jag en paus och åkte ner på sen grillfest med hela ensemblen! Det är så gött att få träffa alla en gång till och ikväll åker jag nog ner och säger hej då på riktigt! Vemodigt... Men jag är så många erfarenheter och härliga bekantskaper rikare! Ett fantastiskt projekt på så många sätt!


Alla var i full gång och Mia hade fixat med mat och grill och är värsta matmamman till hela gänget! Bra jobbat och gooooda burgare!


Ja, det ser man ju! Göran tryckte allt han kunde!


Anna tog i alla fall en kort segerpaus!


Björn hade övergått helt till chips...


...medan Johanna och Camilio gick direkt på burgarna! 


Underbara Mimie gapade över mycket... Jimmy är lyckligt ovetande om att han kunde ha blivit slukad hela han! Haha! 
 

Jonas agerade grillmästare (som ju enligt mig och Mia vände för ofta men vi lät det vara eftersom vi annars skulle ha fått grilla allt själva... Haha!).


Claes är en riktig lustigkurre! Och en fin vän! 


Framåt midnatt kom Ola med sin lilla familj! Stolt som få över finaste dottern Ida som kom till världen strax innan premiär! 


Här är hon med mamma Kajsa - lika glad hon!

OCh jag fick också låna det lilla sockergrynet en stund! Det här är nog det mest ljuvliga man kan få i sin famn! Påminner mig alltid om Erik Lindorms dikt "Lyckans minut" som jag fick när Oskar hade kommit till världen:

"Är det sant att jag håller ett barn på min arm
och ser mig själv i dess blick?
Att fjärdarna gnistra och jorden är varm,
och himmelen utan en prick?

"Vad är det för tid, vad är det för år?
Vem är jag? Vad bär jag för namn?
Du skrattande knyte med solblekt hår,
hur fick jag dig i min famn?

Jag lever. Jag lever. På jorden jag står.
Var har jag varit förut?
Jag väntade visst millioner år
på denna enda minut."