Sjuuuuuukt trött...

De här dagarna bara rusar iväg och jag har hur mycket som helst på agendan - trots att jag inte trodde det... Jag tror att det bara är småsaker kvar men när de hopar sig blir det ju mycket i alla fall! Och jag hinner inte blogga...
 
Började gårdagen med att skjutsa sonen ner på stan igen för ännu en bra dag på Creative Summit! Härligt att vi har ett sådant arrangemang i stan som lockar utflugna barn! Så roligt att få ha honom hemma! Hade ett par ärenden att göra så jag började på teatern och när jag kom tillbaka hade det plötsligt blivit lunch!
 
Jobb hela eftermiddagen och sedan lite småakuta saker till produktionen innan jag hämtade upp Mie för våravslutnining hos Anki i Boviken!
 

Äntligen ute vid havet! Underbara ljumma vindar och härligt soligt!


Jag njuter och säger som en av våra kompisar: Det är så mycket luft vid havet! Man kan maxa intaget!


Vi närmar oss grillen och här är Mie tillsammans med söta Sonia!


Alla medtog eget kött/fisk och Mie greppade vår påse för att lägga lite filé på grillen!


Ja, vi turades givetvis om och det var varmt som sa-n... Underbart med en sån jättegrill när man är många!


Tjejer i grillrök och solskugga... I'm an excellent photographer... Haha! Sedan gick vi upp till stugan där Anki dukat upp sallad, potatis och goda såser som tillbehör!


Här ser Gunilla och Anita ut att vara utomlands! Glad och härlig stämning!

Det var ju också avslutning på träningssäsongen och dags att visa upp sina muskler! I mina tjocka armar hade jag fler än jag trodde...

Ta-daa! Jag har nog lite träningsvärk idag... Haha!  Mie vägrade blåsa upp sig trots att hon nog är starkare än mig...
 

Näääe... Vi gillar helt enkelt olika!


Kvällens sötaste tjejer: Lisbeth och Selma! Maken till go'a varelser får man leta efter!


På min vänster samlade Mie och Li ihop sig för att jag skulle få visa hur bra kamera jag har... Haha! Ni blir söta i vilken kamera som helst!


Mycket skratt och trosskyddsvarning när Lisbeth hittade detta fodral i påsen med plackers... Haha!


Själv uppfann jag en kiviskalare!


Bästa bilden är den på Sonia och lånehunden Naom! Vad de tittar på?


Solnedgången såklart! Visste inte att hundar var så förtjusta i den!

Vi åkte hem rätt tidigt och tur var väl det för den här dagen har varit precis lika galen som igår! Jag hade ju tänkt blogga i morse men jag hann bara tänka tanken så var jag igång - med annat! Mail, fix, ändringar, ordningar, tolkning, logistik och lite fakturor. Men först lämnade jag bilen på service (07.30!) och fick skjuts hem av maken som skulle iväg till Önnesmark. När han åkte somnade jag om (som en stock) och missade 13 samtal innan lillebror ringde på dörren! Tack! 

Vi käkade lunch och jag jobbade vidare innan det var dags att hämta bilen och jag gick en rask promenad bort till Forslunds! Vi bor ju längst norrut så jag kan nu rapportera om att det är ca 6 km mellan oss och södra infarten - om nu nån intresseklubb vill bemöda sig med att anteckna... Haha! Träffade också en gammal klasskompis på vägen och det var så kul att surra en stund!

Har också ringt och gratulerat min älskade kollega Åsa som igår inhämtade ännu en utmärkelse! Nu kan hon till priser som Årets Pitebo, Årets Kvinnliga företagare och olika Kulturpriser även lägga Rotarys Paul Harris Fellow utmärkelse med nomineringen:

"Åsa Ivarsdotter visar på entusiasm och oförställd glädje i sina rollfigurer och bakom yvigheten visar hon på gedigna kunskaper. Mellan skratt och roliga krumsprång, när hon underhåller och gör oss visare, lyfter hon med sitt hjärta och personligt hållna reflektioner, fram rättmätliga frågor om vårt samhälle." 

Paul P. Harris var en amerikansk advokat som grundade den internationella organisationen Rotary. "Paul Harris Fellow" är ett utmärkelsetecken inom Rotary - organisationens främsta hedersbetygelse.

Stort Grattis finaste Åsa (min kompis) som här är uppställd, nyfriserad och supersnygg - med pris och blomma!

Om jag är avundsjuk? Näääe, inte fan är jag bitter... Jag sitter här på min kammare och tänker på när vi i Lövångersrevyn en gång fick LRF:s Kulturstipendium... Jodå, det var STOR dag för mänskligheten... Haha!

Jag har också funderat på hur jag ska uppmärksamma henne och kommit på att det enda som jag vet att hon verkligen skulle uppskatta är:
 

Ljusstaken! Hur mycket jag än älskar den så vet jag att den har en plats i Åsas hjärta - och även i hennes hem! Den är din Åsa! Med kärlek! 

Sedan har jag jobbat en stund till (utan priser) tills maken började duka och jag förstod att det nog var dags att färdigställa dagens middag:
 

Goood dator... Haha! Vad han inte visste var att jag hade gjort fisksoppa...


En hittepåsoppa med René Voltaires buljong med citrongräs och chili, lök, grädde, bladspenat, paprika, kryddor och lax! Gött!
 
Nu ska jag bara njuta av kvällen innan helgen fortsätter med mer jobb! Det tar liksom aldrig slut!

Avslutar med ännu en solnedgång och lutar mig tillbaka i soffan! Något annat än fotboll verkar det inte vara på TV:n nu för tiden... Tur att jag har Wordfeud! Haha!

Ses imorrn!