Nordic Light Week - 1

Fantastisk avslutning på juni månad och vårens arbete med en hektisk men oerhört lyckad jobbvecka med Nordic Light och deras kunder! Nu har jag hand om all planering, logistik, fest och underhållning för sjunde året i rad och det blir bara roligare - men samtidigt svårare att överträffa föregående år. Vid min sida har jag Jörgen Lindmark på Artistkontoret och vi var överens om att den här festen nog överträffade det mesta!!

Men det var ju igår. Jag började redan i onsdags med att hämta alla på flyget och t o m vädret visade sig från sin bästa sida! Det har det gjort hela tiden förutom att det har varit lite för kallt... 
 

Här hade jag och Håkan kommit ut till Falmark och han placerade ut alla Goodiebags med tröjor och annat fiffigt som kan behövas på ett besök i Skellefteå!

Vi väntade ett tag och jag passade på att åka lite bagageband... Haha! Det är alltid uppfriskande att göra något riktigt barnsligt!
 

Här har alla anlänt och vi ser representanterna från Holland, Norge och Ukraina leta efter påsar med sina namn. Vi skjutsade dem till hotellet och jag hann sedan hem för att göra lite efterbearbetning till Norrländsk Passion. Det är övertider som ska godkännas och ekonomiska överenskommelser som ska avslutas. Sedan blev det välkomstmiddag på Statt!


Jag hamnade bredvid de här sköna amerikanerna Jody och Daniel! Den senare träffade jag för fyra år sedan då han hade med sig sin blivande fru Lindsay. Nu, ett giftermål, två barn och tre hundar senare åkte han ensam över Altanten men hans fru hälsade och det var kul! 


Korea möter Kina!


Och vice versa! Koreanen till höger var storrökare med visst intresse för snus så han fick naturligtvis en dosa i present! Är man 25 år och röker två paket om dagen så bör man tänka om... Ja, jag är ju som en mamm också! Haha! 


Och här satt Apple från en av fabrikerna i Kina tillsammans med ITAB:s Treasury Johan Isaksson. ITAB är ju sedan ett par år ägare till Nordic Light och har sitt säte i Jönköping - och kontor över hela världen!

ITAB:s VD Ulf Rostedt tillsammans med Mr Soo som är revisor i Hongkong. I bakgrunden sitter en av holländarna och uttrycker att han kanske inte vill vara med på bild... Haha! Nej, alla gäster har mycket humor! 
 
Trevlig och pratsam kväll! Alla gäster är oerhört sociala, öppna och vänliga och det blir god stämning. De tycker också att jag är så glad hela tiden - men det är verkligen inte något problem. Jag bara trivs på jobbet! 
 
Hem igen för fortsatt planering och fix inför gårdagens fest. Jag har förutom planering också gjort bordsskyltar, planterat blommor, spraylackat krukor och diverse prylar eftersom årets tema var rött och guld. Till ett annat år ska jag kanske skaffa mig en assistent... Haha! Det blir lite för mycket jobb och för lite sömn. När jag landade på kudden sov jag som en stock! Det var ju fullt program redan från nästa morgon!
 
Fortsättning följer!