Nordic Light Week - 2

Torsdag morgon startade tidigt med ett besök i tältet. Joo, nu när allt är över kan jag avslöja att gårdagens fest blev en magisk tillställning i det stora cirkustältet på Nordanå! Men varje år är allt hemligt och det gör allt lite extra spännande. Nu skulle det riggas ljud, ljus, tyger, bäras in bord och dukas.

Jag var lite galen redan dagen innan då tygerna låg kvar i Sundsvall sedan måndag natt eftersom DHL inte rymde dem i bilen då de åkte norrut på tisdagen... De har mycket körningar... "Men hallå! Visst är ni ett fraktföretag?" Jeeeezus! DHL ligger nu i samma serviceliga som Jysk... Och det är ingen komplimang!

Efter lite praktiskt arbete var det dags att åka hem för att ta emot Åsa då vi skulle repetera våra nyskrivna inslag på engelska till fredagens fest! Det blev mycket kramar och skratt, sjukt mycket felsång och frågor om det här verkligen skulle gå... Men det gjorde det givetvis! Matfix, shopping av prylar som saknades och ännu ett besök i tältet innan det var dags att pricka av alla deltagare som ägnat dagen åt ljusvisningar och information.

Här började jag känna hur vårens upparbetade trötthet gjorde av sig... Bussen stannade inte på angiven plats och vissa var stressade att komma iväg trots att jag inte prickat av klart. Jag blev klart irriterad eftersom jag hade fått dagens första samtal redan 08.20 från koreaner som missat bussen och verkligen ville att alla skulle vara med när vi åkte ut till Anki och B-O:s stuga i Boviken. Ett varmt och välkomnande paradis!

Min irritation höll i sig ett tag men Åsa var min assistent för dagen och även den som stöttar mig och agerar kurator när jag behöver... Haha! Hon äääääär en pärla - och jag blev glad igen!

Här hade jag presenterat henne för fransmannen Philippe Martinez och eftersom Åsa tillbringat halva förra året i Antibes så fick de mycket att prata om!

En annan mycket glad man är japanen Eisaku som vi hämtade på sista flyget på onsdagkvällen! Då hade han rest i 25 timmar och var ändå så här uppspelt efter en lång dag!

Janne på Nordic hade med sig söta och tuffa dotterna Lova! Båda i skinnjackor... Gulligt!

Jag gick naturligtvis ut på hällorna eftersom den friska luften från havet är magisk!

Underbart att se hur alla gäster bara smälter in, nätverkar, surrar, äter och mår gott!

Vi trivdes! Och i bakgrunden togs det obligatoriska gruppbilder med havet som bakgrund!

Ja, jag förevigade också gänget från NLT! Så fina människor! Hamnade i ett underbart samtal om livet och tillsammans med ett par av dem och de besitter stor visdom! Mycket kärlek! De handskas kanske lite ovarsamt med sanningen då de säger att jag efter så många år bara ser yngre ut... ;)

Här stötte jag på mina favorittjejer igen! Anki är en av de varmaste, omtänksammaste och mest gästfria människor som finns! Jaaaa, Åsa också! Men nu var vi ju hemma hos Anki!

Och på en av altanerna hamnade trubaduren som nog inte hade det så lätt i snålblåsten. Han var kanonbra men det blev kyliga vindar från havet - trots solen!

Men en del av gästerna gick ju in också... Här satt tysken Manuel klistrad framför VM-matchen mellan USA och just Tyskland. Koll armbindeln... Kapten... Från McDonalds... Haha!

Åsa avslutade med att spana in den gulliga trubaduren (fattar ni att han är 54!) innan det var dags att åka hem och jobba vidare... Låååånga dagar blev det!

Och idag har jag varit så krossad att de här två blogginläggen nog är det enda jag åstadkommit. Och här tar jag slut. Rapporten från den stora partydagen kommer imorrn! Måste gå in i lite semestermode... Mañana, mañana... Haha!