Go with the flow!

Allt blir inte rktigt som man tänkt sig men det kan bli bra ändå! På senare år har jag faktiskt börjat acceptera saker jag inte kan påverka... Så dags nu? Haha! Nej, men ibland (ofta) kör ju saker och ting ihop sig eller förväntningar man haft kanske inte infrias. Under projektets gång är det mycket som tillkommit som jag egentligen inte räknat med men om man andas djupt och bara gör det så behöver man använda en mindre mängd energi! 
 
Idag hade jag t ex planerat sol eftersom jag ändå behövde jobba hela dagen och därför kunde förena nytta med nöje och sitta ute. Jag gillar ju det... Haha! Men det var kallt... Och molnigt...
 

Därför värmde jag upp mig med att klippa gräset - och tur var väl det eftersom det senare började regna!

Har sedan dess jobbat tills nu med vissa avbrott. Har fått mycket gjort men kanske inte allt. Nåja, det är ju en dag imorrn också och jag hann istället handla mat!


Gladde mig åt att de äntligen målats rutor på parkeringen! Nu kan alla parkera på hyfsat rätt ställe... Jag blev också glad över att övriga affärer hunnit stänga så jag slapp förstöra mer pengar... Haha!


Kom hem och räddade tvätten som nästan hunnit bli torr när regnet kom. Man skulle ha kunnat bli arg över det blöta men jag valde att glädjas åt det nästan torra... Känns bättre inuti!

Glad också över att jag inte hann iväg och tvätta bilen när det nu blev blött igen! It's still a dirty azhole! (Jo, min bil stavar det med z...)

Ja, jag låter väl löjligt glad men jag försöker i alla fall hålla uppe humöret trots att jag ju egentligen hade blivit mest glad åt att ligga i solen och läsa... Men det kommer! Två veckor till semester! Då ska det rensas ogräs och flyttas buskar och fixas hemma och... liggas i solen! Nu ska jag bara lägga mig i sängen! Sov gott!