Fiiiiin födelsedag! :)

Idag har jag firat min 52:a födelsedag och det gick alldeles utmärkt! Det var t o m väldigt trevligt! Började med kaffe på sängen och fina presenter från familjen där både läsning, handsfree till bilen och presentkort på favoritbutiken i Göteborg ingick! Sååååå roligt det ska bli att shoppa! Tusen Tack! <3

Sedan laddade jag med snabb dusch och iväg för att hämta My på förskolan! Där fick jag också sång av alla barnen och det är nog den finaste födelsedagsuppvaktning man kan få!
 

Jag och My åkte sedan till Rosengård där vi mötte upp Malin och lillebror Max! Min söta syster hade ju bjudit mig på lunchpicknick till detta kanonfina ställe!


Det här är verkligen "Hälsans trädgård" och man har återbrukat allt möjligt som "inredning" i trädgården!


Vilken strålande inspiration!


Men här finns inte bara blommor... Hönsen spankulerar fritt och är väldigt sällskapliga!


Efter lunchen passade My på att mata alla med överblivna brödrester.


Lillebror fick också vara med och han är inte ett dugg rädd!


Fast jag tror att han gillade den här hinken bäst! Tror han blir trummis faktiskt!


My gick runt och visade allt. Här ser ni blomstöd som de har tillverkat och förra gången fick hon också göra ett eget - och ta hem! Idag kom de också hem med två ägg...


Man kan plantera i vad som helst och hur som helst! Taklök i ett gammalt fönster...


...och rostig plåt i blomlådorna...


...eller som stöd i krukorna! Fint! Jag vill ha en sån här! Måste nog åka dit fler gånger eftersom min Favorit-Lars inte jobbade idag!


Till kaffet fick vi sällskap av fina Anna Cohen Wikström med barn. Här vandrar My och Björn iväg som ett äldre par... Haha!


De hann provgunga hammocken också innan det var dags för fika! Som kaffedrickare får man välja mugg själv och jag hittade en perfekt för dagen:


Ta-daa! En Grattismugg såklart!


Goda hembakta bullar och subwaykakor! Mums!


Och här har också Björns söta lillasyster Li vaknat - på väg till hönorna direkt!


Det är pyssligt och fint överallt. Även inne i växthuset!

Stort Tack till min finaste syster för en härlig utflyktsdag! Kramar till er alla!

Tack också till fina Anna! Så kul att få träffa er alla och hoppas vi ses snart igen!

Därefter var det dags att lämna mammor och barn med alla djur och åka ner på Nordanå igen där tältbygget var i full gång!


Den mittersta toppen var på plats men kanske inte i rätt höjd - och golvet var på G!


Ventilationshål i toppen!


Mycket luft i flaggorna idag! 

Besök av pressen betydde också att vi fick surra lite och ställa upp på bild. Jag plåtar ju alltid och har ni tur (eller otur?) så får ni nog se en bild av mig när jag tar den här bilden av Fransesca:
 

Snyggt jobbat Teaterchefen! Här håller hon upp hela konstruktionen! :)
 

Lämnade området med flaggan i topp och åkte hem för att plantera lite blommor!

En stund senare fick jag besök av finaste Anna som hade med sig blommor! Tack! Efter nån timmes surrande och uppdatering av läget så var det meningen att Anna skulle åka hem och av någon outgrundlig anledning kom vi in på ämnet "Hamburgare"... Haha! Eftersom vi båda var gräsänkor ikväll så blev det födelsedagsmiddag på:

Max! Idag har jag alltså fått träffa två! Haha! 


Nya krispiga pommes och en steak-burgare var bara hur gott som helst! Och nej, jag har ingen ångest. Nyttigare mat får det däremot bli imorrn!

Och min vana trogen så passerade jag Nordanå på vägen hem!


Den fina skylten har kommit upp - och så även tältets tak!


"På dikets botten kände han sig stå mitt i det hela" stod det på affischen till Västerbottensteaterns uppsättning av Hästen och Tranan. Och så kände jag mig idag när jag klev in under duken. Det är stoooooort!


Och Sven Park var nöjd! Han är ju chefen! Eller "Parkförvaltaren" som jag kallade honom... Haha!


Coolt! Imorrn kommer de sista väggarna upp!


Och jag åkte hem för att njuta av att jag planterat Malins fina present från Rosengård; en helt enorm och väldigt fin blomma! Det står "Väx upp" på lådan men jag tror att jag måste be den hejda sig - annars växer den väl ihjäl sig... Haha!

Nu är det dags att avrunda dagen och på bordet framför mig ligger My:s fina teckning som jag fick idag - samt den bil hon har byggt och målat på förskolan imorse! Hon har t o m spikat sig på ett finger för att hinna den klar... Så fint! 

Tack till alla glada och fina vänner som gjort den här födelsedagen till något alldeles speciellt! Känns som om jag fyllt jämt eller nåt. Typ 25...