En tvådagars...

Nu har det varit så där mycket igen. Mycket som varit roligt men ändå tagit tid - och det måste det ju få göra! Då får bloggen stryka på foten men nu sitter jag i uterummet efter en grillmiddag och jäser fram några rader! Haha!


Igår blev tältet klart och det är en maffig pjäs som nu står på Nordanå!


Jag hyrde också ett fint serveringstält med öppningsbara väggar som står bredvid! Kommer att bli kanonbra!
 
Fint även inuti! 
 
Det stooooora tältet är stooooort även inomhus. På måndag ska det dock fyllas med bygge och läktare och det ska bli spännande att se!

Efter jobb och ett besök på bygget så åkte jag hem för att ta emot svärfars och svägerskan som kommit för att gratulera och äta tårta!
 

Den här med blåbär smakade faktiskt... blåbär! Gott! Nu är det dock slutätet tårta för min del. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Slutsockrat!


Sedan åkte jag iväg för en träff med hälsogruppen hos Kickan i hennes Trädgård i Ursviken! Här har vi just anlänt och Anki pratar med några av tjejerna. Vi skulle välja blommor och göra en plantering och det var lättare sagt än gjort. Hur mycket som helst att välja på!
 

Å lite till...


Mycket prylar också! Fiiin stol! Ska lägga upp en bild här så att maken kanske blir inspirerad... Haha!


Sedan skulle Kickan ge oss lite tips och jag förstår att hon funderar hur det här ska gå...


Mcket prat och skratt i den här glada och sköna gruppen! Vad tror ni hon tipsade om?


Femtunga... Haha! Passade klockrent!


Här är vi på väg hem och jag och Sonia (som jag också delar födelsedagsdatum med) ställde upp framför den här Provenceliknande fasaden! Kul att ses! 

Och vad tror ni det blev? Jaa, jag funderade länge och då brukar det bli mycket...


Ta-daaa! En kruka på fot med en spalje och till slut också en glasboll! Jag tycker att det blev superfint! Och nytt!


Det passar ju bra med cement på baksidan då maken producerar nytt hela tiden. Han tycker att hela livet är en "gjutning"... Haha! Den här fina Hortensian fick jag av Ulfs familj till födelsedagspresent! Tusen Tack!


Vackert med glas mot den mer ruffiga rosten!


Idag började jag tidigt och har suttit vid datorn heeeeeeela dagen för att göra klart det sista i Norrländsk Passion samt förbereda två kommande projekt som jag skickat iväg texter till och annat som folk väntar på. Puh! Blir nog mer jobb även i helgen men kanske lite lättare nästa vecka. Avslutade med att klippa gräset i värmen och när jag halvnaken och genomsvettig stod och förberedde lite mat så fick vi oväntat besök!

Med svett! Utan Gevalia... Haha!
 

Vår före detta granne Anders Persson dök upp tillsammans med svägerskan Maggan! Kul! Anders flyttade tillbaka till Skåne efter att hans fru dog så vi ses inte så ofta nu för tiden... Roligt att se att det verkar gå bra för både honom och tjejerna! Nu skulle de ut till Tomas och Maggans stuga för middag och det var inte lätt att komma sig iväg. Han pratar, om möjligt, mer än mig... Haha! 

Nu har vi grillat och sitter i uterummet och bara mår gott till Diamond Legue på TV! Skrållan trivs också och tar gärna plats i våra stolar när vi går in med disk eller hämtar kaffe...


Att någon sätter sig igen bekommer henne inte särskilt mycket! Hon flyttar inte...


Första tjing? 

Ja, hon älskar kojor och i skrivande stund rullar hon runt och försöker komma sig in under dörrmattan...
 

Jodå! Till slut så!

Bra dag, mycket gjort, fint väder, klippt gräs, mätt mage! Lite sömn på det här så kommer morgondagen att gå som en dans! Solen ger otroligt mycket energi! :)