Vilket party!!! Grattis Pär!!!

Oj, oj, oj! En underbar dag i solen som jag nu avslutade med att bläddra igenom alla bilderna från en magisk kväll på Maskinhuset i Sävenäs igår! Grattis än en gång bästa Pär Johansson och STORT TACK till dig och Mie för en fantastisk fest! Vi hade såååååååå roligt! Härliga människor och glad stämning! Men jag var aldrig orolig - med er som värdar så kan det bara bli bäst!

Här kommer en bildbomb från årets bästa sommarkväll! 
 

Här har i anlänt! Mie och Pär tar emot alla gäster och Åsa ser ut som en filmstjärna!


Fina grabbarna Ludvig och Feliks grillade smarriga lammkorvar som tilltugg i en unik grill gjord av en björkstock!


Jodå! Jag var också på plats! Kände mig fin i en klänning från Cos med intressant rygg. Måste dock korta axelbanden eftersom halva underklänningen började synas... Haha! Och jag hade mina Vans Emilia! Klockrent!


Engström och Irene utan Hedvig (husbilen) men med skumpa!


Finaste Kågis var på plats! Och maken spaaaaaanar... 


Kicki och Mats glassade också i solen!


Och här står stjärnan själv! Mie Johansson som ägnade hela sin första semestervecka till att fixa ett jätteparty för maken! Du är bäst! Här tog hon emot Peter som nog hade kvällens snyggaste skjorta! 


Mts och mingel med idel pratglada gäster!


Markus trubadurade och han är bara så bra!


En annan Lindgren (Mats) kramade om värdinnan! Det var överlag mycket kärlek och värme bland alla de 160 gästerna!


Fina Åsa (min favoritexpedit!) och Håkan var också där!


Dags för Mie att hälsa alla välkomna in till bords!


Ingen bordsplacering men det hade inte spelat någon roll vart man hamnat. Alla var bara supertrevliga och det blev ett skönt surr redan innan förrätten!


Ja, här tränger jag mig på Engström och Linge (som blev en aning förvånad...)! Jag hade ju erbjudit mig att vara mingelfotograf och det blev ett par hundra bilder att överlämna till värdarna. Kan ju vara kul att ha kvar!


Åsa, som alltid påpekar att jag sitter för mycket med telefonen när vi är bland folk, tog jag på bar gärning... Men hallå! Sitter du och messar?


Neeeeeeeeeej.... Hahaha! Så himla roligt att vara på fest med dig!!
 

Sedan var det dags för födelsedagsbarnet - Världens bästa Pär Johansson - att hälsa välkommen och tacka för att det kom så många gäster! Han var själv förvånad över att vi var 160 personer - eftersom de bara bjudit 130... Hahaha! Så går det när man är populär!


Underbar matjesill till förrätt som serverades på vaxat papper!


Sedan gick personalen runt och hällde över brynt smör. Såååååå gott!!!

Och här hade vi tagit för oss av den somriga och helt ljuvliga varmrättsbuffén! Till bords hade vi också fina Susanne Lövgren!
 

Första inslaget stod Bullen och Claes för! Det blev hyllning till hembygden och en annan stämnings full låt.


Sedan var det dags för Åsa och stiga upp tillsammans med Kågis. Hon tog också med sig Mie upp utan att berätta särskilt mycket om vad hon skulle göra... Men mie är tuff!


Till slut frågade hon dock vad hon skulle bidra med? Haha! Joo, hon skulle doa "Aaaaaooouuum" vid lämpliga tillfällen...


Det blev Natural Woman i en sanslöst fin tappning! Snyggt Åsa!


Och Pär var nöjd och lite rörd...

Sedan var jag tvungen att avbryta denna prentiösa sångdel med lite påträngande humorinslag... Vi gnabbades lite och gjorde sedan Lionel Richies Hello!

 Ja, Åsa sjöng och jag översatte... Haha!

Sedan hann vi inte mer än ner och sätta oss innan det var dags för kaffe och hembakta tårtor - och kvällens överrskning:


Stefan Gunnarsson! Vilket mirakel den här mannen är! Han sjöng och spelade, fick med sig hela publiken i en så galet härlig allsång, imiterade andra artister och spelade låtar på beställning! Ett geni!


Och det var tack vare bästa Jörgen som vi fick chansen att ha honom här! Bra jobbat Jögga! Igen! 


Glad och galen stämning!


En Gunnarsson i toppform!


En publik som hängde med i svängarna!


Och en strålande vacker vädinna!


Mies föräldrar var också med och jag tog chansen att dansa samba med Harry! Han är en klippa!


Otroligt roligt hade också Jonas och Ulla-Karin!


Jonas bror Ola och hans Berith! 


Mies båtkompis "Kula"!


Nästa fotograf med fru, Patrick och Ann, fick finna sig i att komma på andra sidan kameran!


Härliga människor och glada skratt!


Alla ville plåta Stefan! Även Engan! Och Jörgen söta fru Helen är väl bara för härligt glad på den här bilden! 

Fler nöjda gäster!!


Men allting har en ände och slutligen tackade han för sig - för att byta instrument! Och när han svänger med håret så här såg han ut som en hundras som jag inte kom ihåg namnet på... Haha!
 

Han hanterar trummorna lika bra! 


Och vi dansade! Så himla kul! Under bensträckaren som följde var det bara att gå ut och lufta sig lite! Och träffa fler glada...


Som Ove!


Karin och Erika!


Och Engström igen! Här hade han bett mig hämta Åsa för att prata allvar med henne. Eftersom jag har ett visst ansvar för min vän hängde jag på för att försvara henne! Ja, han hade bett henne ta på hjälm... Haha!


Men det blev baaaaaaaaaaaaaaaara beröm för den fina sången! Med all rätt!


Glada grabbar! Men sedan började matchen...


Holland-Costa Rica... Ulf surfade hårt... 


Ja, det var det nog fler som gjorde! Här flankeras han av Patrick och Kroppen!


Själv gick jag in och dansade en sväng! Inte var dag man får lyssna på Jögga och Markus - tillsammans med Gunnarsson på trummor!


En stilstudie av världens bästa Jögga får avsluta den här bloggen! Tack för alla dina insatser! Du är fantastisk!

Nej, nu glömde jag ju att jag lovat Linge att han och den här nattmackan skulle få vara med i bloggen! Så där! Dags att fundera på lite middag här hemma!

Heeeeeeelt underbar kväll! Jag är fortfarande lite "hög" av så många glada och trelviga människor och härlig underhållning! Tack, tack, tack!!!