Värsta värmen!

Igår var det nog den hetaste dagen på många år: 31 grader! Otroligt! Jag njöt i fulla drag från hyfsat tidig förmiddag till sen kväll. Jag sover inte lika länge på morgonen och det beror kanske på att jag heller inte jobbar särskilt mycket heller... Bra kombo!
 

Solvärmen gjorde också att plastfilmen på rutorna började släppa lätt så nu har maken dragit bort reklamen för trädgårdsmöblerna! Känns OK att åka lite mer neutralt. Hoppas bara att 4Sign hör av sig om tid för ny film - annars får vi åka synligt den här svängen.


Nu hade han en idé om att sätta den på min bil istället... Inte helt uppskattat... Haha!


Sedan fick vi främmande av Ulfs föräldrar och syster med man! Kul att ses och lämpligt med en stunds vila i skuggan och vätskekontroll. 
 
De hade varit på lasarettet på ett besök och nu väntade ett par ärenden och sedan Café Kajutan i Stackgrönnan. Berith hann också med att testa lite klänningar och låna ett par inför kommande bröllop som alla är bjudna på. Ja, vi också men vi är bortresta då. Nu saknade Krister en kavaj men skulle inte hinna på stan idag - så när de hade åkt körde jag ner på stan för att göra ett par goda gärningar. Jag shoppade en hel kostym på MQ och till svärmor en fin klännig på Gordons. En halvtimme senare var jag och påsarna ute i Stackgrönnan och visade upp överraskningarna!


Det blev glada miner - och allt passade! Otroligt igen! Jag ska nog bli en "personal shopper" i framtiden. Det roligaste är ju ändå att bära hem påsar... Haha!


Fint att sitta ute på kajen en så varm dag som igår. Det svalkade lite och räkmackorna är fantastiska!


Nöjd svärmor som aldrig trodde att hon skulle hitta en ny klänning utan att behöva åka ner på stan i den ganska jobbiga sommarvärmen! 

Sdan hem i solen en stund innan jag upptäckte att syrran med familj återkommit till Läkarvägen efter många dagar i stugan (Facebook är bra!). Mååååååååste ju åka och kramas lite med gullungarna!


Max har ju alltid varit en stadig bit och nu är han sedan 9 månaders ålder mest på fötterna! Att han skulle börja gå tidit är ingen överraskning! Han äter som en häst och har alltid älskat att stå upp!


Här gick han på promenad med mina bilnycklar. Joo, han går bäst när han får bära något med sig. Jag blev lite orolig över att han skulle släppa ner dem i "kallkällan" men det var annat som lockade:


Baaaaaaaaaad! Barn som badar är ju bara det sötaste och gladaste som finns! Bara glitter i ögonen!


Och jag hann gå på kafferep med My en stund i hennes rum. Hon körde någon sorts "Look, no hands" med kaffekoppen... Tur att saker och ting är på låtsas!
 

Ta-daa! Det här vore kanske inte att rekommendera i verkligheten... Vi hann också med lite memory och massor med gooooa kramar! 
 
Och lillebror strålade i kapp med badankan! 

Så fint att f träffa er alla en stund! Det var alldeles för länge sedan. Massor med kramar till er och ha en fin fortsättning på semestern i både stugan och Boden! Vi ses framöver!
 
Idga har jag börjat dagen med lite ekonomijobb och sedan ska jag åka och titta på Saga och Mattias på Maskinhuset där de spelar en föreställning om Siw Malmqvist! Ska bli kul att få se "pärlan"!