Rep och blåbär!

Har sovit som en stock i den egna sängen! Det är konstigt att det tar ett par nätter att sova in sig i andra sängar men i den egna är man hemma direkt! Ja, det kanske inte är så konstigt egentligen. Allt runt omkring är tryggt och välbekant och det bidrar väl till att själva ron infinner sig.
 
Låg länge och bara njöt av tanken på fortsatt semester och sovmorgnar. Lite frukost och sedan har jag pluggat text hela dagen. Grabbarna åkte till farfars för att hälsa på och ta en tur i skogen. Det gick alldeles utmärkt:


De kom tillbaka med blåbär i hinkarna! Så härligt!

Nä, han är inget blåbär längre! Den här gossen är oerhört självgående och fixar det mesta. Även den egna sylten! 

Jag gjorde middag och sedan hade jag bokat in ett par sånglektioner hos bästaste (så kan man väl egentligen inte skriva men eftersom en del människor irriterar sig på "bästaste" så fortsätter jag att använda det! Haha!) Mia Sommar!


Voilá! Här har vi kommit igång och sonen Ture som hade feber ville vara med en stund. Han verkade inte ta någon skada av min sång - ser mest bara förvånad ut... Haha!

Men det är skönt att krypa in i mammas famn när man inte är frisk! Finingar! Hoppas du kryar på dig snart Ture och stort Tack till mamman för fantastiskt bra stöd! Du är bara bäst Mia! 
 

Under tiden hade pappan varit och hämtat Alma (prinsessan) som varit hos en kompis. Hon var dock oerhört upptagen med ett avsnitt av "My little Pony" så vi hade inget långt samtal... Den som kan fixa fram en billig, lockig, långhårig och rosa peruk till mig kan höra av sig. I så fall tar jag med den nästa gång och då borde jag ligga lite bättre till... Haha! 
 
Nu är sylten kokad och grabbarna har t o m varit ute och sprungit. Får väl bli min tur imorrn då!