Föräldraskap!

Den tropiska hettan fortsätter och igår var nog varmaste dagen hittills! Eller kanske den som var mest vindstilla... Man behöver verkligen all blåst man kan få även om man som jag njuter av värmen och solen! Kanske för att slippa vara genomblöt på dagar som igår när vi skulle på stan...

Ja, vi väljer ju själva, men efter att ha legat i solen i tre dagar så behövde vi en paus från det och en dag för fix och hjälp till Emilia och Abbe. Vi har ju semester men Göteborg ligger en bit bort så det gäller att passa på när man är här. OCH när man har med sig den händiga pappan! 

När vi tog spårvagnen in till stan så tackade vi dock gudarna för att vi inte hade små barn längre...
 

Eller vad säger ni om 33 grader varmt och lååååånga köer bara för att komma in på Liseberg? Huga! 

Men vi var kanske inte så mycket smartare. Vi tog spårvagnen till Backaplan och en lång promenad till Biltema för att köpa det som fattades till lägenheten. 


Nästan två timmar senare hade vi både handlat, gått tillbaka och väntade på bussen. Ulf fick närkontakt med ett armeringsnät vi köpte...

Säga vad man vill om storstäder men här finns ALLT! Fast lite längre bort... Haha! Självklart skulle det ha varit perfekt att ha bil för att göra såna här ärenden men de flesta åker ju med den utmärkta kollektivtrafiken så det här är vardag för en Göteborgare!

Nåväl, vi lämnade av alla prylar i Nordstan där Emilia jobbar och åt en god lunch tillsammans. Sedan följde ett par timmars alldeles utmärkt shoppande i affärer med fantastisk AC! Jag blev både sval och sjukt nöjd med mina fynd! Haha!


Därefter åkte vi hem till lägenheten och satte igång! Här började maken med att laga till upphängningen av en skåpdörr i köket. Jag gick över gatan och handlade mat för att laga middag. Ungdomarna kom hem och det stökades överallt.


Och till slut fanns det både mat på bordet - men framför allt ett monterat underrede och lite annat smart! Emlia har konstruerat bordet själv och vaxat skivan i våldet. Jag tror att hon har lite drag av far sin!


Första middagen i vardagsrummet blev pulled turkey och lite annat smått och gott. Jag köpte Libabröd och det var en trevlig bekantskap!

Sedan var det bara att fortsätta. Att svettas... Herregud så blöt jag var! Och för er som tror att det är jag som är ragatan i familjen och som har en man som bara håller med så vill jag visa er en bild av hur det egentligen ser ut:


Han pekar med hela handen! Haha!

Här skulle vi upp med skåpet på väggen men behövde såga upp ett hål för vägguttaget. Jag agerade mothåll inne i skåpen men det är ju inte riktigt lika roligt att skriva som pekandet...


Om alla tar sats så kanske vi kan trycka fast det på väggen? Haha!


Ja, ingen ska säga att vi slappar... Här sitter skåparna uppe och imorrn ska vi ta tag i upphängningen av TV:n. De har bara en liten på 55"...
 
Men roligt att vara tillsammans i alla fall! Man får se det positiva i allt så går det lättare! Jag kommer ju att längta efter kvällar som den igår när vi bara får umgås. Ikväll hoppas vi på en kanottur men tar dagen som den kommer. Vi svettas gruvligt men har det alldeles underbart!