Familj och möten!

Det finns de som tycker att min blogg är alldeles för positiv och på gränsen till "skrytig" så jag börjar med att varna känsliga läsare... Det blir mycket aktivitet och glada nunor även idag! Haha! Den som tycker att det är jobbigt kan sluta läsa nu och ni andra kan hänga med på ännu en fullspäckad "semesterdag"!
 
Började med att åka på Maxi så fort de öppnade och handlade till den gemensamma lunch vi syskon skulle ha hos mamma och pappa. Åkte sedan till Önnesmark för att möta upp de andra!
 

Fint väder och pappa ganska pigg på bron med blommorna jag och Malin planterade till dem när de fyllde år.

Vi hade ju bestämt att vi skulle ses allihopa för att resonera om hemmanet och den uppdelning som pappa så förtjänstfullt har gjort. Vilken lättnad att det fanns en bra lösning som vi alla är nöjda med! Arv och gåvor kan ju annars vara en källa till evig träta men det här känns jättebra och han fick mycket cred för det jobb han gjort. 

Jag är också extra glad över att vi syskon verkligen kändes som en samstämmig enhet idag! Vi var inte bara överens - vi stöttade också varandra och jag kunde åka hem lite varm i hjärtat! En utomstående kanske hade trott att vi då och då var oeniga men min familj är lite "italiensk"... d v s alla är ganska högljudda och rakt på sak! Haha!


Sedan var ju Max med och med ett sånt här sockergryn blir stämningen alltid på topp! Han hade rivit ned en glaslampa i stugan och fått ett litet jack i huvudet som limmades ihop på Vårdcentralen en halvtimma innan - men jag tycker inte att han verkar särskilt medtagen... 


Han sprang gladeligen fram och tillbaka mellan syrran och lillebror! 10 månader idag och med ganska bra fart! 

Jag blev lite sen från affären och messade mina bröder att de skulle göra en dagordning innan de försenade syrrorna skulle dyka upp. Jag gillar särskilt slutet som ju är ett ständigt återkommande nöje när vi träffas hos mamma och pappa:
 

Haha! Och det kom flera tillfällen... Och många kakor... Jag unnade mig faktiskt lite glasstårta som var så sjukt god! Till lunch snodde jag och mamma ihop en god kycklingsallad med caesardressing och nybakt surdegsbröd! Det finns fördelar med att handla när de precis öppnat... 


Och unge herrn åt som en häst och var glad heeeeela tiden fast att han egentligen gått över sin sovtid. När pappa dök upp med vagnen så hann han knappt landa innan...


...han sov som en stock! Och med tanke på min högljudda familj så är det här verkligen en beundransvärd förmåga! Haha! 

På eftermiddagen hann jag också förbi svärfars och prata lite kläder inför bröllopet som de ska på nästa helg samt få med mig både älgkött och kantareller. Nu visade det sig tursamt nog vara en älgfilé... så nu är morgondagens middag också fixad!

Jag åkte ner på teatern för att repetera musik till min monolog tillsammans med den bäste av dem alla:

Kågis! Det är så roligt att ha honom som sidekick och han är en lysande musiker med stor spelglädje! Gick hyfsat fast det var första gången. Grundförutsättningarna börjar alltså vara klara så nu återstår rep och lite omskrivning av manus. Men det får jag nog ta tag i imorrn!

Ikväll har jag varit på ett annat planeringsmöte i nästan tre timmar, tvättat två maskiner, åkt till återvinningscentralen och lagat till kött och annat inför morgondagen. Nu är jag trött... Men glad! Hann mycket utan att ens känna mig stressad. Det är skönt. Sov gott alla!



#1 - - Lelle Persson:

En advokat sa till mig en gång att "den som tror på världsfred har aldrig varit med om ett arvsskifte!"

Men, men, det kanske finns hopp för världsfreden i alla fall! :-)

Svar: Haha! Ja, det kan ju sluta hur som helst men det känns i alla fall bra att det mesta är uppdelat och klart - och att vi fortfarande är vänner! :)
Monica Lindgren