Upp å ner!

Det blev en trött dag - kanske inte är så konstigt när helgen varit så härligt fullspäckad? Men jag är sååååå nöjd! Om man kallar fredagens dansande för motion så var det tyvärr den enda träningen - därför passade det bra att gå en lång promenad tillsammans med Emilia mitt på dagen! Ja, nu tror ni kanske att hon är hemma men vi saknade varandra och tog på oss hands free och pratade i telefon i 40 minuter när vi gick på var sitt håll. Hon i Göteborg och jag här! Kul!

Gårdagen ägnades också åt ätande så jag behövde röra på mig! Öppnade frysen igår och kom på att vi skulle grilla nu när temperaturen stigit något. Vi brukar ju grilla hela vintern men när det är som kallast, eller för den skull regnigast, blir man inte så sugen på att stå ute och vända kött. Nu gick det bättre och maken hade fått en lysande idé när det gällde belysningen...
 
Snyggt va? Haha! Men faktiskt otroligt praktiskt! Han lånade även ut sin fleece så jag var supersnygg där jag stod... Mannen i huset är ju haloumiansvarig så han hade en något varmare arbetssituation:
 

Han behövde ingen pannlampa heller... Men osten blev som vanligt perfekt!


Lite sallad och salsa fick komplettera det hela och det var verkligen supergoda smaker! Grillat är ju alltid gott och nu var det så länge sedan!


Lite vaniljkesella, hackad dajmchoklad och jordgubbar modell "Belgian Blue" till dessert... Monstruöst stora. Det rymdes bara fem st i asken... Haha!

Men idag blev det nyttigare mat, mer jordnära uppgifter som en tripp till favoritsoptippen! Inte direkt "crowded"...

Fortsatte med att hälsa på fina Anna och sedan hem för att betala räkningar och göra bort lite pappersarbete. Inte kul men nödvändigt. Och sen då? Ja, men träning såklart! Det är ju måndag!
 
Otroligt bra pass med Indoor Walking! Såååå svettig att jag knappt kunde hålla telefonen stilla. Men en del av mig fastnade...

Nu har jag sett nya svenska serien "Tjockare än vatten" och ämnar göra en tidig kväll. Imorrn återstår massor med jobb - det blir gärna så när man startat så här soft. Tjolahopp!
 
Ja, nu undrar ni kanske vad rubriken syftade på? Tänkte först skriva om mitt humör som gått upp och ner men det så bra nu att jag inte ska väcka den björn som sover... Haha!