Jobb, möten och mat!

Det blev en bra jobbdag men full rulle ända tills nu... Startade med planeringsjobb - håller på med listor och upphandling av hotellnätter - och 44 personer bor helt olika varje gång så det blir lite pill innan alla har ett rum. På rätt ort och med rätt person... Haha! Men nu så! 
 
Pausade för lunch tillsammans med fina Anna som kom och åt med oss! Jag hade gjort köttfärsbiffar igår och tänkte bara slänga ihop en sås att värma upp dem i men upptäckte att jag inte hade någon grädde... Då fick det bli en helt ny variant som jag kan rekommendera. Hade ett paket Kelda Svampsoppa i kylen och piffade med lite oxfond, extra vitpeppar och en klick crème fraiche. Perfekt sås. Och betydligt nyttigare!
 
Sedan iväg på ett planeringsmöte efter lunch inför ett stort event jag ska göra i sommar! Kul! Vi drog upp riktlinjer och nu är det bara att sätta sig med planering även där! När jag nu ska hinna det... Haha! Men jag är ju inte helt ensam och har sjukt mycket bra idéer!
 
Förbi på affären för att handla lite mat, hem för att fortsätta nån timme till och så plingade mina middagsgäster på dörren:
 

Finaste My Bergvall håller just på att strypa mig...  Neeeej, hon slängde sig på ryggen och kramades just när jag skulle resa mig - och eftersom min ansiktsfärg blev högröd fick det bli svartvitt idag... Haha!


Jag hade ju varit nere på golvet för att prata med lillebror som var på sitt allra soligaste humör! Malin och Martin har så söta barn!


Max jagar omkring på golvet, snurrar runt och tar sig fram! Snart masar han och sen springer han väl direkt kan jag tänka.. Men det kostar på... En kort amning och sen:

Donk! Godnatt... Haha! Från 100 till 0 på nån sekund. Men klockan var slagen så vi skulle precis börja äta pasta och en sås med kyckling, bacon och kastanjechampinjoner! Ja, lite grädde och kycklingfond och annat jox var det väl också i - men den skötte sig själv och lyckades ganska bra med det.
 
Nu har jag jobbat resten av kvällen och det är precis dags att avsluta för att slänga sig i sängen! Har just mailat iväg lite uppgifter till turnéledarna och till ekonomichefen som behövde några siffror. Inte bara jag som jobbar sent. Från färg till svartvitt släcker jag nu ner helt... Sov gott!