I rörelse...

Karin Boye döpte sin fantastiska dikt till just "I rörelse" men idag är det faktiskt mig själv jag syftar på. Det har blivit både träning och långpromenad och det känns riktigt bra i hela kroppen! Med tanke på att jag skulle ha varit i Kiruna och inte hunnit röra på mig alls så är det väl en 200%-ig förbättring? Haha! 

Ja, jag kände mig kanske inte i toppform i morse. Låg länge och gruvade mig för att stiga upp men beslöt mig för att det var lika bra att vakna ordentligt! Med träning!
 

Härligt pass med Indoor Walking men tabata-upplägg (aktiv 20 sek, vila 10 x 8). Suveränt bra och hur jobbigt som helst!

Sedan blev det lite hemmapyssel men mest gjorde jag ingenting. Blev rätt utpumpad av min långa dag igår med både körning, möten, presentationer och körning igen. Det tar på att ligga på topp! Tur att jag ska försöka hålla mig inom en hyfsad halvtid och inte heller får jobba hur mycket som helst! Imorrn blir det fortsatta uppdrag så det räcker till. Hann i alla fall handla och laga mat och det känns bra! 

Efter maten åkte jag ner till Lisbeth för att gå en tur broarna runt (Älvsbacka-Lejonström) - en uppfriskande runda! Inte lika kallt som jag trodde och härligt att gå med någon man också kan prata och skratta med! Tack Lisbeth!

Vi tog också några "selfies" nedanför en lyktstolpe... Ja, en del blev bra (åtminstone Lisbeth) men sedan ballade vi ur helt... Haha!
 

Gulligt...


Och här började det...


...balla ur...


...totalt! Haha! Men roligt hade vi!


Passerade den fina Landskyrkan! 


Ett upplyst och lite spöklikt träd!

Ja, vi passerade också Stigs Konditori innan vi kom tillbaka. Där blev det en kopp specialte med smak av Skellefteå AIK - som var jättegott men alltså borde ha smakat bittert med tanke på kvällens förlust... Trist!

Tillbaka till starten! Härligt!

Det enda som frös var mobiltelefonen som jag fick ha i handsken för att den skulle gå använda över huvud taget... Uselt att den inte klarar några minus i jackfickan utan att ladda ur... Men det är väl ett I-Landsproblem? Men man tycker ju att dagens teknik måste hänga med! I rörelsen...