I riskzonen?

Skrattade när jag såg den här artikeln som Thomas Di Leva hade lagt ut på FB i morse... Man får alltså passa sig för att vara alltför glad...

Det är tur att jag är så ansträngd att jag nästan inte kan skratta när jag är ute och springer... Haha! Fast jag är ju nästan alltid glad så det här blir svårt. Jag är så att säga i riskzonen för en polisanmälan bara genom att finnas till... 
 
Tur då att det kommer dagar som den här. Idag har jag varit så trött och sliten, frustrerad, stressad och nästan lite ledsen. Inget går som jag vill (jo, det gör det men jag måste få "tjörma") och min arbetslista blir bara längre och längre... Ja, jag skulle givetvis kunna jobba med projektet varje dag men jag har inte betalt för det och måste ju begränsa mig. Nåja, slut med självömkan! Vi vet ju (även jag!) att självömkan är som att dricka gift och tro att någon annan ska dö av det. Och det händer bara inte. Alltså bara att rycka upp sig! 
 
Hade turen att få bli bortbjuden till syrran på god lunch och det piggar upp! Dessutom är det ju för underbart att träffa go'ungarna och My som säger: "Du ääääär min favoritmoster Monica!" <3 Jag tror att hon kände att jag behövde lite påfyllning... Att hon sedan bara har en moster är ju inget man behöver tala om för henne... Eller hur? Haha!
 
Nu hade hon börjat spela "Super Mario" och man känner igen musiken väl från när barnen var små. Hon hade lite svårigheter och hade bara klarat första banan - men hon är ju bara snart 5 år... Jag tipsade om att Oskar var expert och kanske skulle kunna komma med tips en annan gång. Man måste ju också ha saker att utveckla och lära sig mer om! (Ska jag säga som vill klara allt direkt...)
 

Fin lunch och dukning i grönt! Mammas gamla soppterrin i Bersåserien gör sig bra hos Malin och är så snygg! Ett par tallrikar lever också fortfarande och i dessa har jag ätit ett antal mjölkbrytor med ljusugnsbröd! Fick man rökt fläsk till eller stekt falukorv så var det bästa maten!
 

Idag hade Malin gjort Jordärtskocksoppa med lite knaperstekt bacon! Gott! Och till efterrätt fick vi plättar och sylt! Nom nom... Vi hann också äta lunch i lugn och ro innan lillebror vaknade. Hur skulle det gå idag då? Gråt?


Näääääeeee... Han sover ute på balkongen och här var han nyvaken och så där varm om kroppen och kall om kinderna som man minns att barnen var när de sovit utomhus... Och glad!

Vi hann kolla in varandra en stund på köksgolvet!
 

Idel glada miner! Måste nog komma oftare!


Det här smajlet kan ju pigga upp den allra tröttaste så efter lunchen åkte jag förbi på teatern, pratade lite om kommande detaljer och åkte hem för att jobba. Och det gör jag fortfarande. En stund till. Men jag känner att jag är trött och lite mosig så jag ska krypa i säng ganska snart. Lika bra att vakna upp till en ny och fräsch dag imorrn som bara kan bli bättre! 
 
Nu leder AIK över Luleå med 5-1 så det verkar som om vi alla är på väg tillbaka! Snart ligger jag väl i riskzonen igen... Haha!