Härlig kväll!

Äntligen sitter jag vid datorn igen! Kom hem sent (eller tidigt?) efter en supertrevlig kväll och har haft en lååååång sovmorgon - så det nya året börjar alldeles lysande! 
 

Börjar med att presentera nyåret från familjen! Vi har skickat gulliga bilder till varandra och det gläder mig att alla grabbarna har sina julklappsskjortor på sig! Tack för smakrådet Åsa på MQ! Det blev perfekt! 
 
Så där. Då slutar vi önska Gott Nytt År som jag tror alla ägnade hela gårdagen åt. Nu gäller det att ta nya tag och se till att 2014 blir det bästa året nånsin! Avslutningen på det gamla året blev i alla fall en härlig, god och skrattig tillställning med våra vänner!
 

Carina och Anders bjöd på en fantastisk nyårsmiddag och den här oxfilén med tillbehör smakade otroligt gott! Vi åt därför hur länge som helst trots att vi nog blev mätta efter första portionen... Mums!

Efter desserten blev det traditionsenligt sällskapsspel och vi testade nyinköpa "Hissa och Dissa" som var hur kul som helst! Länge var det kris eftersom den snurrande pilen saknades i förpackningen men med en bit papp, ett hålslag och en händig karl kan man komma hur långt som helst! Haha!
 

Här gällde det att snurra fram ett ämne, plocka upp fyra kort i kategorin och försöka gissa vad den personen skulle hissa och dissa. Bra alltså att känna varandra rätt väl - men sjukt svårt ändå!


Stjärnan i gänget?


Eller åtminstone gladast! Ja, herregud vad vi skrattade under kvällen! Underbart roligt!
 

Och inte så lätt att gissa rätt...


Vissa hade dock inga problem... (Per-Erik igen! Haha)


Jag ser ovanligt lugn ut... Men ni ser att jag har kastat koftan och går all in! Fast koftan hade nog varit bra eftersom min bordsgranne pucklade på mig rätt ordentligt när det gick bra för honom...


Hahaha! Underbar mimik och en rolig spelkompis!


Tiden går ju fort när man har roligt och snabbt var vi framme vid Jan Malmsjös tid i rutan!


Dags att skåla med hela gänget! Se upp för lampan! Vilken laaaaaaaampa.... Haha! (Internt skämt som nog bara Beriths familj förstår...)


Skål på dig maken och Gott Nytt Upplevelserikt År! 


Det smällde ganska hårt runt husen men var mest rök utan eld... D v s det small men man såg inget... Haha! Hundarna gillade dock inte läget så jag dök bara ut på balkongen en kort stund. Onödigt att smälla så nära husen för både barnfamiljer och djur!


Sedan spelade vi sjukt roliga "Ryktet går" där man får ord, ska försöka rita dem, skicka vidare för att i slutänden se om man lyckats förklara... Inte lätt. På bilden visar Per-Erik sina kycklingvingar...


Hahaha!


Och här kommer en teckning jag gjorde där startordet "Syrgas" förändrats till "Befruktat ägg"! Haha! 


Maken inledde starkt med en fin rebus för ordet "Tvättbjörn"!


Men vad hände på slutet? Vad ska det här vara? Ingen tvättbjörn va?


Nej, det hade blivit en limpa... Haha! Ja, herregud vad vi skrattade!


Rundade av på småtimmarna med historiespelet "När då då?" där vi tyvärr fick se oss besegrade av den här trion... Onödigt. Men de hade väldigt mycket tur! Om ni frågar mig alltså... Haha!


Tusen Tack för en fantastiskt trevlig kväll! Det här gör vi om snart igen! På söndag?

En sista raket avslutar kvällen och nu ska jag samla ihop mig och åka och träna... Det känns tungt men tyvärr också väldigt nödvändigt! 

Tjolahopp!