Håll i er!

Jag har utvecklats! Eller i alla fall lärt mig klara något nytt. Inte illa! Eller jag har lärt mig två saker... Men vi tar det från början:
 
Hyfsad natt och igång med lite jobb direkt på förmiddagen. Jag håller ju på med budgetrevidering och måste komma så nära sanningen som möjligt - därav detta evinnerliga räknande... Kanske inte min favoritsysselsättning men det går framåt och jag lär mig mer hela tiden!

Maken jobbar hela helgen så det är lika bra att ligga i själv också. Dessutom får man nån typ av tidsfrist eftersom ingen förväntar sig svar förrän måndag... Och då är jag ju klar! Och kan ha sovmorgon! Haha! Nej, det kommer faktiskt att bli ett par späckade månader så det är bara att ligga i. 
 
Åkte iväg med skräp för att få lite luft och se på't igen! Bestämde mig för att vara klar när yogan skulle börja 19.00. Stämplade ut kvart i! Yezz!
 

Eftersom Anki är borta ett par veckor så kör Ulrica Rauhala pass med Global Yoga (ska man kanske skriva ihop det?) och jag anmälde mig till fem söndagar för att inte tackla av. Kommer ju att köra pass på 360 men det är bra att träna smidighet och styrka också.

Och idag var det 25 kvinnor som kämpade sida vid sida! Mest bara nya ansikten men ändå många bekanta! Kändes faktiskt lite konstigt att var där först eftersom man vant sig vid att det här är "vår" lokal... Nu är det ju Ankis men den känns ändå lite som vår... Ja, ni fattar. Märkligast kanske att vara där utan Anki! Du är så saknad vännen men Ullis såg till att vi blev svettiga och glada så det blev bra det här också! 

Nu kommer vi till min nya lärdom. Jag klarade en sak jag inte gjort tidigare och skulle visa maken när jag hade duschat. Håll i er!


Men Skrållan! Snacka om att ta fokus... Nåja, vi försöker igen. Känsliga tittare varnas.

Voilà! Det här har jag aldrig klarat tidigare! Inte så snyggt med rufsigt hår och nattskjorta men va fan... Jag blev så stolt och bad maken fota för att visa Anki hur stark jag har blivit! Jag är henne ett så stort tack skyldig för att hon peppar och driver oss framåt!
 
Det finns ju de som säger att man inte behöver träna för att gå ner i vikt. Där vill jag tillägga att det inte är mitt huvudsakliga mål - får bli en eventuell bonus. Jag tränar för att bli starkare, må bättre, få bättre kondis och sköta om min kropp! Inte heller bara för att klara såna här övningar... Haha!
 
Det andra jag har lärt mig tror jag inte passar att skriva om här... Vi kan väl säga att det handlade om ett plåster - och att jag nu vet hur det känns att vaxa bikinilinjen... Learning by doing... Haha! Osmakligt? Ja, jag skrev ju att ni skulle hålla i er!
 
 
#1 - - anita:

Urbra jobbat Monica. Har du tränat varje dag?

Svar: Tack å detsamma! Jag ser ju att du också kört och jag har vilat fredag, lördag. Men vi försöker hålla igång! Kram!
Monica Lindgren