Guldet blev till snö!

Så vackert ute idag! Hade gärna velat ligga kvar i sängvärmen men det är mycket som ska hinnas med idag så det var bara att peta sig iväg!
 

Vi åkte på en liten vinterutflykt i det vackra vädret och började hos makens förldrar i Önnesmark! Fint och lite blått!


Där finns också ett fågelhus (betydligt mer frekvent besökt) och ni ser att de har fått mycket mer snö "söderut"! Det satt en talgoxe på talgbollen men han brydde sig inte särskilt mycket över min närvaro...


Jag fick komma väldigt nära utan att han reagerade. Det är också den tjockaste talgoxe jag har sett... Matsnål? Haha!

Sedan åkte vi ut till Bjuröklubb i det vackra vädret (vackert men -25!) för att titta på en stuga som var till salu. Inte för att vi är så hugade spekulanter men det är kul att åka ut och kika - söndag är en bra dag för utflykter!


Uthus/gäststuga och längst bort ett något kylslaget utedass!


Där träffade vi bl a Engström och Irene som var ute och "finkörde"! Inte ofta man går på visning i dunjacka... Kul att stöta på så här glada ungdomar! 


377 var gamla numret!


Storslagen utsikt ner mot havet från rumsfönstret!


Mäklarens bästa vän? Haha! Ja, det återstår att se. Jag föreslog att vi skulle köpa den tillsammans och dela på kostnaderna men när vi skulle åka därifrån så dök det upp en norsk bil så förmodligen går den här stugan till Norge - på rea... Synd i så fall!


Maken hittade en hemlig lucka i köket!


Och alla ytor var maximalt utnyttjade. Här har man gjort ett smalt förråd där man möjligen skulle ha rymt några gamla fönster. Och där stod just... gamla fönster! 


Annars var det väl vår stuga? Det stod t o m Önnesmark på elmätaren! Haha!


Och M på garderoberna! Nej, förlåt...


Så här ska det givetvis vara! 


Vackert även nere vid stranden med sjömärken och solens strålar!


Det fanns t o m en "Himlaharpa" precis som på P-O Enquists hus i Sjön, Hjoggböle! 


Och klätterträd av bästa sort! Nej, jag skulle verkligen inte ha något emot att äga den här stugan även om man ju måste vara ganska återhållsam med reparationerna då Bjuröklubb är ett naturvårdsområde. Problemet är väl bara att det kommer att bli precis som vanligt; alldeles för dyrt!


Vi åkte ut en sväng till Oljehamnen och där ser man att det snöat ordentligt! Maken föll in i bilden...


De snöfyllda dörrarna blev ett gammalt och trött ansikte tycker jag. Lite påsar under ögonen...

Hemfärd! Jo, jag körde men här öppnade jag rutan och stack ut kameran. Maken styrde... Kanske inte att rekommendera men jag pratade i alla fall inte i mobiltelefonen! Det är ju förbjudet... Haha!


Tillbaka genom Önnesmark igen! Guld i skogen!


Helt makalöst vackert!


Vi stannade och fotograferade en stund. Fina bilder men bara "knäpp". Ibland får man ju motivet alldeles gratis.
 

...utom när det är någon som går mitt i vägen... Haha!
 

Nu stannade vi en stund hos mina föräldrar och vid den tidpunkten hade ljuset blivit blått igen!

Pappa hade just fått Skogsbruksplanerna som är gjorde för de olika delar som jag och mina syskon ska ärva. Det innebär väl i dagsläget inte annat än att man ska fundera på vad som ska gallras och inte. Pappa har i alla fall gjort ett fantastiskt jobb med att dela upp och reda ut allt för att det ska bli så enkelt som möjligt! Stort Tack!


Mamma hade också hittat en gammal bild där mina bröder och unga herrarna Granlund står nere vid bäcken och metar. Hemstället i bakgrunden. Jag hann tydligen inte med utan var precis i full färd med att få undan håret när bilden knäpptes. Och på den tiden var det "One shot". Kul i alla fall!
 
Nu måste jag jobba vidare. Ska ju norrut imorrn och måste skicka iväg lite saker innan jag ska åka. Ingen träning idag och massor med kakor (ja, vi har fikat överallt!) gör att jag nu får späka mig i flera veckor... Aaaaahhhgggghhh! Men gott var det!
 
 
 
#1 - - Emma:

Läser ikapp mig lite på din blogg, vilka makalöst vackra bilder! =)

Svar: Men tack snälla! Det var en helt otrolig dag! :)
Monica Lindgren